استاندار کرمان:

تیم رسانه‌ای بحران در کرمان تشکیل شود

«فداکار» با تأکید بر اینکه تیم رسانه‌ای بحران در کرمان باید تشکیل شود، گفت: کسی به دنبال سانسور اطلاعاتی حادثه تروریستی کرمان نبود بلکه مسئولان مربوطه برای پاسخگویی به دنبال اطلاعات متقن بودند.
کد خبر: ۶۴۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ - 14January 2024

تیم رسانه‌ای بحران در کرمان تشکیل شود

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،«محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان امروزدر چهلمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با موضوع ابعاد رسانه‌ای حادثه تروریستی کرمان، اظهار داشت: حادثه بسیار بزرگی رخ داد. در زمان جنگ شهادت و جراحت طبیعی است اما حجم بالای مجروحان و شهدا در این حادثه چیز عادی نبود و زنان و کودکان بسیاری به شهادت رسیدند.

 
وی با اشاره به نوع اطلاع‌رسانی اولیه حادثه تروریستی کرمان و اختلاف آماری که به دلیل نوع شمارش مجروحین و شهدا در ابتدا شکل گرفت، افزود: ابعاد حادثه گسترده بود و کسی به دنبال سانسور آن نبود بلکه مسئولان مربوطه برای پاسخگویی به دنبال اطلاعات متقن بودند. بحث اینکه چه بگوییم نبود بلکه به دنبال بررسی ابعاد حادثه و اعلام اطلاعات صحیح بودیم.
 
استاندار کرمان بر لزوم حفظ آرامش ذهنی مردم در زمان بحران تأکید کرد و ادامه داد: حجم حادثه بسیار و غم بزرگی بود اما در نحوه اطلاع‌رسانی باید دقت شود همچنین باید دقت کنیم که نباید در موارد بحران در زمین دشمن بازی کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه تیم رسانه‌ای بحران در کرمان باید تشکیل شود، افزود: آسیب‌شناسی مراسم گذشته سالگرد شهید سلیمانی انجام شده بود و امسال در گلزار شهدای کرمان رینگ امنیتی مستقر شده و هیچکس نمی‌توانست از این رینگ وارد شود. گیت‌های امنیتی بر داشته نشده بلکه هوشمند شده بود و سگ مواد منفجر یاب، چهره‌زن حرفه‌ای و... در گیت‌های امنیتی حضور داشتند لذا گیت هر کجا قرار می‌گرفت عامل انتحاری قبل از رسیدن به این گیت خود را منفجر می‌کرد.
 
فداکار با بیان اینکه جنگل قائم و گلزار شهدای کرمان در شب و روز هیچ نقطه کوری ندارد، اظهار کرد: این اقدام دشمن، حادثه تلخی را رقم زد. نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی در صحنه بودند و فشار کاری سختی هم داشتند اما کسانی بعد از این حادثه عقده‌گشایی کردند و نان خود را در خون این شهدا زدند که باید آنها را کنار گذاشت.
 
«محسن روحی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در زمان حادثه رسانه‌ها در ابتدا برای پوشش دقیق حادثه دچار سردرگمی شده و گلایه‌هایی را داشتند، گفت: با توجه به موقعیت کرمان برای بحران‌هایی که ممکن است پیش‌رو باشد مانند سیل، زلزله و... نیازمند ارتباط بهتر با رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی دقیق هستیم. در ساعات اولیه حادثه تروریستی در مورد اصل ماجرا، تعداد شهدا و مجروحان و... ابهاماتی وجود داشت و حتی بعضی رسانه‌ها در این مورد با کسانی مصاحبه کردند که مرجعیت لازم را نداشتند که باید به این موارد دقت شود.
 
روحی همچنین به ارائه گزارشی در خصوص تسهیل ورود خبرنگاران به دانشگاه شهید باهنر کرمان پرداخت و گفت: در پی جلسات متعدد و اصلاح فرم‌های اعلام برنامه‌های تشکل‌های دانشگاه، قرار بر این شد تشکل‌های دانشجویی هماهنگی لازم برای حضور خبرنگاران در برنامه‌های مختلف را انجام دهند. همچنین یک دوره آموزشی برای کادر نگهبانی انجام شد و موضوع با گفت‌وگو حل و زمینه ورود خبرنگاران در برنامه‌های دانشگاه نظم‌دهی و تسهیل شد.
 
در این جلسه بر لزوم پاسخگویی به موقع مدیران مربوطه در زمان بحران، مدیریت صحیح اطلاع‌رسانی بحران، تسهیل ارتباط خبرنگاران با مدیران، حفظ شأن و احترام اصحاب رسانه و تشکیل تیم خبرنگاران بحران و آموزش‌های لازم بحث و تبادل نظر شد.
 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها