به ریاست نماینده ولی فقیه در یزد؛

جلسه شورای فرهنگ عمومی در یزد برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست نماینده ولی فقیه در یزد و با حضور استاندار یزد، فرمانده سپاه الغدیر یزد، فرماندهی نیروی انتظامی استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد و جمعی از اعضای شورا برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ - 13January 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در یزد و با حضور «مهران فاطمی» استاندار یزد، سردار «زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر یزد، سردار «بهدانی فر» فرماندهی نیروی انتظامی استان، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد و جمعی از اعضای شورا برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست که مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان حضور داشتند، با بیان اینکه تضعیف روحیه دینی منشا خیلی از مشکلات و گرفتاری هاست، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم سبک زندگی مان درست و اصلاح شود باید مشکل اعتقادات دینی مان را حل کنیم.

آیت الله ناصری گفت: موضوع تقویت امور دینی و خداشناسی باید از مدرسه و از سنین کودکی شروع شود. مسجد به عنوان پایگاه اصلی مسلمانان، است و در این مسیر هرچه هزینه کنیم، هدر نمی‌رود.

استاندار یزد هم در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین سند مهندسی فرهنگی استان گفت: این برنامه باید با نخبگان و صاحبظران به اشتراک گذاشته شود و برنامه‌ای شود که حداقل اقبال عمومی را داشته باشد.

مهران فاطمی با اشاره به اهمیت فرهنگ بهره وری در این سند گفت: ما در همه امور یک ملت به شدت مصرف کننده هستیم از مدیریت زمان گرفته تا فرهنگ تجمل گرایی و مصرف گرایی.

استاندار خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد سند مهندسی فرهنگی باید توجه به مسئله گردشگری و رونق آن باشد.
فاطمی با اشاره به ضرورت توجه به قانون گفت: خیلی از مشکلات جامعه ما به علت بی قانونی است و باید به فرهنگ قانون توجه بیشتری شود. متاسفانه در قانون سلیقه‌ای عمل می‌شود، چون هنوز فرهنگ قانون جانیفتاده است.

وی همچنین به اهمیت موضوع مردمی سازی امور اشاره کرد و گفت: در این سند نقش برجسته مردم باید دیده شود چراکه فرهنگ عمومی با کار دولتی شکل نمی‌گیرد.

سرهنگ زارع مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این نشست در خصوص برگزاری مراسم استقبال تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان گزارشی ارائه کر.د

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار