خادم حرم رضوی خبر داد؛

حضور ۸۰ کاروان «زیر سایه سخن» در ۳۱ استان کشور

حجت الاسلام «کریمی» گفت: همزمان با ایام دهه کرامت، ۸۰ کاروان «زیر سایه سخن» با شعار «ما با شما سربلندیم» در ۳۱ استان کشور حضور یافتند.
کد خبر: ۶۶۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹ - 18May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام «سیدمهدی کریمی» روحانی کاروان زیر سایه خورشید و خادم حرم رضوی امروز در نشست ادبی «خورشید فروزان، ماه تابان» با تبریک دهه کرامت افزود: در حوزه شعر آیینی، تنها مبحث مدح اهل بیت (ع) نیست، بلکه کمال دینداری، ولایت اهل بیت (ع) و بیزاری از دشمنان ایشان است؛ ولایت مداری و جایگاه اهل بیت (ع) نیز باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در مکتب اهل بیت (ع) توجه ویژه به شاعران و ادیبان شده است چنان که آثار «دعبل» از شاعران دوره امام رضا (ع) نیز بیان کننده این موضوع است.

روحانی کاروان زیر سایه خورشید ادامه داد: در ایام دهه کرامت، ۸۰ کاروان «زیر سایه سخن» با شعار «ما با شما سربلندیم» در ۳۱ استان با هدف ایجاد حس معنوی و ارتباط دلی با وجود امام رضا (ع) حضور یافتند.

حجت الاسلام کریمی از تمامی شاعران و حاضران جهت قلم فرسایی با محوریت اهل بیت (ع) و با مضمون «ما با شما سربلندیم» دعوت به عمل آورد.

«خدیجه معصومی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی هم دراین نشست گفت: حضور کاروان زیر سایه خورشید با پرچم متبرک حرم مطهری رضوی در نشست امروز که مزین به نام حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) بوده، مایه خیر و مباهات اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

وی افزود: رابطه حضرت معصومه (س) با امام رضا (ع) بسیار ویژه و شباهت بسیاری به رابطه حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) داشت و این نشست، هم با حضور شاعران و ادیبان و علاقه‌مندان شعر و ادبیات رضوی و با موضوع خواهری و برادری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تببین سبک زندگی اسلامی رضوی در ایران اسلامی گفت: کتاب، محملی برای انتقال دانش و آگاهی است؛ استفاده از این محمل و برگزاری جشنواره‌ها مسابقات و برنامه‌های کتاب محور با موضوع امام رضا (ع) و اهل بیت (ع)، نقش مهمی در ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار