نخستین همایش «هوش مصنوعی در سلامت و طب رزم» در مشهد برگزار شد

نخستین همایش «هوش مصنوعی در سلامت و طب رزم» امروز با حضور مسولان کشوری و استانی به میزبانی بیمارستان امام حسین (ع) مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ - 16December 2023

نخستین همایش «هوش مصنوعی در سلامت و طب رزم» در مشهد برگزار شد

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ «سید ناصر حسینی قلعه نوئی» رییس بیمارستان امام حسین (ع) مشهد در این همایش اظهار داشت: این بیمارستان پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که ایران بایستی جزو ۱۰ کشور برتر در زمینه هوش مصنوعی قرار گیرد، در راستای تحقق این فرمان و رسیدن به چشم‌اندازه افق ۱۴۰۴ به عنوان یک بیمارستان هوشمند و ایمن گام‌های موثری برداشته است.

وی افزود: بیمارستان امام حسین جزو هشت بیمارستان برتر کشور و دارای رتبه نخست در بین بیمارستان‌های سپاه به شمار می‌رود.

دبیر علمی همایش هوش مصنوعی در سلامت طب و رزم در این خصوص گفت: امنیت و محرمانگی اطلاعات در به کارگیری هوش مصنوعی، ارائه مدل هوشمندسازی در بیمارستان نظامی، هوش مصنوعی در سلامت و پدافند غیرعامل، سیستم‌های تشخیص هوشمند پزشکی و دورا پزشکی از جمله محورهای این همایش به شمار می‌روند.

سعید اسلامی تصریح کرد: پزشکان و روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، دانشگاهیان و فعالان حوزه هوش مصنوعی و شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکننده تجهیزات پزشکی گروه هدف این همایش هستند.

وی بیان داشت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای هوش مصنوعی در سلامت و طب رزم و کارگاه تخصصی هوش مصنوعی در سلامت و طب رزم نیز از جمله برنامه‌های این همایش است.

این همایش به همت معاونت بهداری رزمی انتظامی سپاه، مرکز بهداری رزمی شمال شرق و بیمارستان امام حسین(ع) و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده است.

بیمارستان امام حسین (ع) مشهد متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را در این شهر آغاز کرد.

این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به کارکنان نیروی های مسلح و عموم مردم ارائه می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار