فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه:

لزوم ماندگاری حماسه طوفان‌الاقصی/ «بسیج» آینده انقلاب اسلامی و کشور را بیمه کرد

سردار سرتیپ «پورجمشیدیان» گفت: نباید بگذاریم حماسه بزرگ و تاریخی طوفان‌الاقصی به فراموشی سپرده شود و همواره باید اقتدار و نام‌آوری آن را حفظ کنیم.
کد خبر: ۶۳۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ - 24November 2023

اقتدار و نام آوری حماسه بزرگ القصی باید حفظ شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سردار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه امروز در تجمع بسیجیان با عنوان همایش «شکوه اقتدار» که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج در واقع مخلوق اندیشه پیامبرگونه حضرت امام (ره) است.

وی با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج گفت: زمانی که حضرت امام (ره) فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند، هنوز کشورمان درگیر جنگ تمام‌عیار (جنگ تحمیلی عراق علیه ایران) نشده بود.

پور جمشیدیان تصریح کرد: در آن زمان امام (ره) با آینده‌نگری فرمان بسیج را صادر کردند و دشمن بعد از ۹ ماه از تشکیل بسیج جنگ تمام‌عیاری را در کنار مشکلاتی که در غرب و شمال‌غرب ایجاد کرده بود، علیه انقلاب و کشور آغاز کرد؛ اما با فرمان تشکیل بسیج مستضعفین از سوی حضرت امام (ره) آینده انقلاب و کشور بیمه شد.

سردار پورجمشیدیان اظهار داشت: بسیج محدود به مرز‌های جغرافیایی، دفاعی و امنیتی ما نیست؛ هرکس فرهنگ و تفکر بسیجی بر او حاکم است و در راه خدا تلاش و مجاهدت می‌کند، بسیجی است.

وی ادامه داد: لذا بسیجی و تفکر بسیج همواره سرمایه‌های معنوی هستند که بخش اعظم مردم کشور ما از این فرهنگ برخوردار هستند.

سردار پورجمشیدیان با اشاره به توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری برای بسیجیان، دشمن‌شناشی را از جمله تاکیدات مهم معظم‌له برشمرد و گفت: بسیجیان باید به خوبی توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را بدانند و از آن‌ها غافل نشوند.

وی تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بسیجی آن انسان مومن و انقلابی ست که آماده کار و جهاد در راه خدا است و در برابر مسائل فرهنگی و جنگ نرم دشمنان آماده و برای مقابله با آن‌ها چندین پله هم جلوتر است.

سردار پورجمشیدیان گفت: از دیگر ویژگی‌های بسیجیان این است که یک بسیجی باید بتواند ظرفیت‌های موجود سرزمین و منطقه خود را برای اعتلای ارزش‌های انقلاب پای کار آورد؛ لذا هرجا بسیجی هست، باید روحیه امیدآفرینی و نشاط نیز در آنجا حاکم باشد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه افزود: وظیفه اصلی بسیجی حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و اکنون در همین منطقه غرب و شمال‌غرب کشور و در قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) ۴۰ سال است که جهاد در راه خدا ساری و جاری است.

وی تصریح کرد: حتی قبل از شروع جنگ تحمیلی، قهرمانان نام‌آوری از این سرزمین در راه مبارزه با دشمنان و جهاد در راه خدا افتخارات بی‌شماری کسب کرده اند که از جمله این افتخارآفرینان حجت الاسلام حسنی مجاهد نستوه، شهیدان حمید و مهدی باکری، شهید بهرامی، شهید درستی و شهید طالعی و شهید عبدالله پور و خیل عظیم ۱۲ هزار شهید این استان را می‌توان نام برد.

وی با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور درباره بسیج اظهار داشت: همان‌گونه که ایشان نیز طی سخنان اخیر فرموده اند تأسی از فرهنگ بسیج و داشتن روحیه بسیجی می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

سردار پورجمشیدیان در بخش دیگر سخنان خود افزود: بحمدالله اراده جبهه مقاومت بر صهیونیسم بین الملل و اسرائیل غاصب تحمیل شد؛ به‌طوری‌که ذلیلانه پذیرفتند که آتش‌بس چندروزه حاکم شود.

وی از عملیات طوفان‌الاقصی به‌عنوان بزرگترین و حساس‌ترین عملیات نظامی دنیا یاد کرد و گفت: ما نباید بگذاریم این حماسه بزرگ تاریخی به فراموشی سپرده شود و همواره باید اقتدار و نام‌آوری آن را حفظ کنیم و از سوی دیگر نیز روحیه جنایتگری رژیم غاصب اسرائیل نیز باید گفته شود تا آن‌هایی که مدعی دفاع از حقوق بشر و کودکان و زنان هستند، بدانند آنچه نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص شقاوت و تجاوزگری این رژیم کودک‌کش می‌گفت، امروز قابل عیان است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: با این حال سرانجام سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینیان است و پیروزی نیز از آن این ملت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها