به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد؛

آئین افتتاحیه نمایشگاه «اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» در مشهد

نمایشگاه «اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ - 22November 2023

آئین افتتاحیه نمایشگاه «اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» در مشهدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین افتتاحیه نمایشگاه «اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه شرق کشور با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «مجتبی محمودی» مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه شرق کشور و جمعی از علاقمندان در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

در مجموع ۳۰ برگ سند از قدیمی‌ترین اسناد حوزه کتاب و کتابخوانی مرتبط با خطه خراسان بزرگ از سال ۱۲۸۸ شمسی احصا شده که پس از انتخاب اولیه در قالب ۱۴ موضوع به نمایش گذاشته شد.

قدیمی‌ترین سند مربوط به سال ۱۲۸۸ و شامل حکم استخدام فردی به نام علوم الوزار است که به عنوان کتابدار، آرشیو نویس و مدیر ضبط در خراسان فعالیت می‌کرده است.

همچنین در بخش‌هایی از نمایشگاه شاهد فهرستی از کتاب‌ها، نامه نگاری‌ها، مکاتبات کتابخانه‌های استان با وزرات فرهنگ وهنر وقت، آمار و اسناد مربوط به تاسیس کتابخانه آستان قدس رضوی نیز هستیم.

بر اساس این گزارش؛ بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها