در کنگره بین‌المللی شهید طهرانی‌مقدم؛

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: دستیابی نیروهای مسلح به فناوری‌های شالوده‌شکن/ یک میلیارد دلار صادرات تجهیزات نظامی داشتیم

سردار فرحی از صادرات نزدیک به یک میلیارد دلار تجهیزات نظامی در سال گذشته خبر داد و گفت: امروز در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جنگ‌های مبتنی بر فناوری‌های شالوده‌شکن را پیش‌بینی کرده‌ایم و به سمت دست‌یابی به این فناوری‌ها حرکت می‌کنیم.
کد خبر: ۶۳۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ - 13November 2023

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح: ایران اسلامی امروز صد‌ها طهرانی‌مقدم دارد/ دستیابی به فناوری جنگی هنجار‌شکن در دستور کار استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در نخستین کنگره بین‌المللی «دانشمند برجسته، شهید طهرانی‌مقدم» که صبح امروز (دوشنبه) با حضور مقامات لشکری و کشوری در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: این روز‌ها قلب همه ما مسلمانان اندوهگین از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است؛ ا‌ن‌شاءالله ما بتوانیم با عقلانیت و درایت حق و باطل زمانه را تشخیص دهیم و با یزید زمانه مقابله کنیم.

سردار فرحی با اشاره به همت و تلاش کم‌نظیر شهید طهرانی‌مقدم در صنعت موشکی کشور گفت: شهید طهرانی‌مقدم  ۱۷ سال پیش به سازمان صنایع دفاع آمد و با بیان صمیمی به من گفت که سید من موشک نقطه‌زن می‌خواهم؛ من پاسخ دادم که ما دانش این نوع موشک‌سازی را نداریم، اما اصرار زیادی نسبت به این موضوع داشت و کار‌های مشترکی با یکدیگر انجام دادیم تا نهایت به این فناوری رسیدیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه شهید طهرانی‌مقدم به‌دنبال اقتداری بود که در مقابل دشمنان وحشی توان ایستادگی داشته باشد، تصریح کرد: قدرت‌های استکباری به رغم اینکه ظاهر شیک و زیبایی دارند، از قانون جنگل تبعیت می‌کنند؛ بنابراین برای اینکه بتوانیم از استقلال خود در برابر آن‌ها صیانت کنیم، باید اقتدار داشته باشیم. 

سردار فرحی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز صد‌ها طهرانی‌مقدم دارد، گفت: شهید طهرانی‌مقدم اقتدار نظامی را با اقتدار به‌دست آورد و همه دستاورد‌های نظامی ارزنده کشور را به ملت ایران هدیه کرد.

وی با بیان اینکه دستاورد‌های شهید طهرانی‌مقدم معطوف به حوزه نظامی نبوده، بلکه ما در حوزه‌های هواپیما‌سازی، کشتی‌سازی و... از دانش و فناوری موشکی که این شهید عزیز برای کشور به‌دست آورده‌است، بهره می‌بریم، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «یک روزی کشور‌های دنیا به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند»، اما سال گذشته ما قریب به یک میلیارد دلار صادرات تجهیزات نظامی داشتیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب حقوق ۴۰ هزار مستشار آمریکایی از کل حقوق ارتش شاهنشاهی بیشتر بود، اما ایران اسلامی امروز روی پای خود ایستاده است و در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جنگ‌های مبتنی بر فناوری‌های شالوده‌شکن را پیش‌بینی کرده‌ایم و به سمت دست‌یابی به این فناوری‌ها حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: دیگر نه‌تنها قطعه‌سازی بلکه ما به سمتی حرکت می‌کنیم که خالق جدیدترین محصولات و تجهیزات نظامی در دنیا خواهیم بود. امیدواریم که این دستاورد‌ها بتواند بیش از پیش اقتدارآفرین و بازدارنده باشد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار