به منظور تکریم فرهنگ جهاد و شهادت صورت گرفت؛

دیدار معلمان و دانش‌آموزان لامردی با خانواده جانباز شیمیایی «علی سورقالی»

تعدادی از معلمان و دانش‌آموزان لامردی به منظور تکریم فرهنگ جهاد و شهادت با خانواده جانباز شیمیایی حاج علی سورقالی دیدار کردند.
کد خبر: ۶۲۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ - 07November 2023

دیدار معلمان و دانش آموزان لامردی با خانواده جانباز شیمیایی«علی سورقالی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرستان لامرد، به مناسبت بزرگداشت هفته دانش‌آموز، جمعی از معلمان و دانش‌آموزان لامردی به منظور تکریم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و همچنین تجدید پیمان با آرمان‌های امام خمینی (ره) و خون پاک شهیدان با خانواده جانباز شیمیایی متوفی «علی سورقالی» دیدار کردند.

از شهرستان لامرد، به مناسبت بزرگداشت هفته دانش آموز، تنی چند از معلمان و دانش آموزان مدرسه راهنمایی حضرت رقیه (س) لامرد به نمایندگی از دیگر معلمان و دانش آموزان با حضور در منزل جانباز شیمیایی متوفی حاج علی سورقالی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره وی، بر تکریم و پاسداشت صبر و شکیبایی همسر جانبازان و شهدا و همچنین ادامه دادن راه آنها تاکید کردند.

سرهنگ پاسدار «علی سورقالی» از سبزپوشان سپاه اسلام و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس از شهرستان لامرد بود که در سن ۵۹ سالگی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحات شیمیایی و مجروحیت‌های دوران دفاع مقدس، در ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ (مصادف با شب ۱۹محرم) دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

سرهنگ پاسدار حاج علی سورقالی در عملیات‌های  والفجر۸، فتح خرمشهر، و کربلای۸ و چندین عملیات دیگر شرکت داشته است.

همچنین، این جانباز و یادگار ۸ سال دفاع مقدس در عملیات کربلای ۸ از ناحیه نخاع دچار مجروحیت شدید شد.

این سرباز ولایت در عملیات کربلای ۸ در اسفندماه ۶۴ به دلیل مجروحیت شدید چندین ماه موفق به حضور در جبهه نشد اما با همکاری دوست و یار دیرینه اش سردار عبدالعلی عامری در راه اندازی بهداری سپاه لامرد تلاش‌های بی بدیلی را انجام دادند.

«حوا فرحبخش» همسر زنده یاد سورقالی با بیان اینکه همسرم در زمان جبهه و جنگ به مداوای همسنگران و همر زمانش می‌پرداخت اظهارداشت: پس از جنگ و در آن زمانی که لامرد در اوج محرومیت بود در بهداری سپاه لامرد بود به مداوای همشهریان خود می‌پرداخت.

وی به ابعاد شخصیتی این جانباز شیمیایی که هنوز بدنش پر از تیر و ترکش بود پرداخت و گفت: حاجی فردی دلسوز، مهربان و با اخلاص بود و همواره در کارهایش اخلاص همراه با مهربانی سرلوحه کارش قرار می‌داد و هیچ گاه از خط انقلاب و امام منحرف نشد.

استان فارس با داشتن حدود ۱۵ هزار شهید در دوران‌های مختلف، استانی شاخص در حوزه ایثار و شهادت است و به لحاظ تعداد جانبازان شيميايی نیز پس از استان‌ها تهران و اصفهان مشترک با خراسان رضوی رتبه سوم كشور را دارد و علاوه بر آن فارس سومین استان کشور از حیث تعداد جانبازان نخاعی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار