فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص):

تنها ۴/۵ درصد از پروژه‌های عمومی کشور در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) است

سردار «عابد» گفت: تنها ۲۰ درصد از توان مهندسی رزمی سپاه پاسداران در عرصه سازندگی و ۴.۵ درصد از پروژه‌های عمومی کشور در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) است.
کد خبر: ۶۲۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱ - 28October 2023

تنها۴.۵ درصد از پروژه‌های عمومی کشور در اختیار این قرارگاه استبه گزارش دفاع‌پرس، سردار «عبدالرضا عابد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) امروز (شنبه) در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در تالار «شهید فتوحی» دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: ۹۵.۵ درصد از پروژه‌های کشور توسط پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) از بطن مردم جامعه اسلامی برخاسته و با توان بسیار بالایی خود برای اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف به میدان آمده است تا تا کارهای ناممکن را ممکن سازد.

وی با بیان‌اینکه بیشتر مدیران قرارگاه جزو نُخبگان کشورند، ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) امروز رقیب پیمانکاران خارجی است که با کشور ما دشمنی دارند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اینکه این قرارگاه در پروژه‌هایی که دیگران رغبتی برای انجام آنها ندارند، فعالیت می‌کند، اظهار داشت: محور فعالیت در این قرارگاه شرکت‌های دانش بنیان هستند و موضوعاتی را عملیاتی کرده‌ایم که شاید کمتر کسی به اجرا و عملیاتی شدن آن امیدوار بوده است.

وی با قدردانی از تلاش تاثیرگذار شرکت‌های دانش بنیان در اجرای پروژه‌ها تصریح کرد: متخصصان ایرانی در ابتدای انقلاب در هیچکدام از طرح‌های راهبردی و تاثیرگذار کشور دخیل نبودند و دانش فنی و اجرای این طرح‌ها توسط بیگانگان انجام می‌گرفت، اما امروز جمهوری اسلامی به پشتوانه متخصصان داخلی از دانش فنی بالایی در اجرای طرح‌های مختلف برخوردار است.

سردار عابد با بیان اینکه تاکنون ۶۲ سد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در کشور احداث شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج استان در کشور با تنش آبی مواجه بودند و اما این قرارگاه با تلاش انقلابی خود و در مدت کوتاهی برای این استان ها از مناطق در دسترس آب تامین کرد.

وی با بیان اینکه این قرارگاه امروز در ۳۱ استان کشور حضور دارد، گفت: حدود یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از مدیران استان اصفهان در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در طرح های مختلف سدسازی، راه‌سازی، نفت و گاز و پتروشیمی بنادر مشغول کارند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه پروژه‌هایی را که دیگران از عهده اجرای آنها برنمی‌آیند را با افتخار و با جان و دل در کشور اجرا می‌کنیم، گفت: یکسری پروژه را برای اصفهان در جلسه مشترک با حضور استاندار تعریف شده است که امیدواریم بتوانیم آنها را به مرحله عملیاتی برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها