رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

فراخوان چهارمین دوره جایزه نمایشنامه‌نویسی «شیدای دهکردی» منتشر شد

«قائدی» گفت: فراخوان چهارمین دوره جایزه نمایشنامه نویسی با عنوان «شیدای دهکردی» از سوی واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کد خبر: ۶۲۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ - 24October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، «احسان قائدی» رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: فراخوان چهارمین دوره جایزه نمایشنامه نویسی با حضور کورش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری و جمع هنرمندان فعال تئاتر استان در پردیس سینمایی بهمن شهرکرد رونمایی شد.

وی درباره این فراخوان افزود: واحد نمایش حوزه‌ی هنری چهارمحال و بختیاری به منظور ارج نهادن به هنر نمایشنامه نویسی و با هدف تولید نمایشنامه و معرفی نمایشنامه‌نویسان خلاق و دست‌یابی به تولیدات نمایشی مطلوب و اثرگذار جایزه نمایشنامه نویسی استان را برگزار می‌کند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خروجی دوره‌های قبلی این فراخوان انتشار مجموعه نمایشنامه «سکوت شب یلدا» در برگیرنده ۶ اثر از هنرمندان نمایشنامه‌نویس استان چهارمحال و بختیاری است که از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است.

قائدی درباره نام گذاری این جایزه با عنوان «شیدای دهکردی» از مفاخر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هدف از این نام‌گذاری معرفی یکی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری استان است که آثار با موضوع این شخصیت در این فراخوان نیز مورد اولویت است.

وی دلاوری و سلحشوری مردمان چهارمحال و بختیاری در پهنه تاریخ معاصر، پرداختن به زندگی و شخصیت‌ها و شهدای دفاع مقدس در منطقه استان، داستان‌ها و افسانه‌های کهن نمایشی و فکلور استان، آثاری با هدف معرفی و زندگی مشاهیر استان مانند میرزا عباس خان شیدای دهکردی، خانواده، نشاط اجتماعی، فرزند آوری و اقتباس از رمان‌ها، خاطرات و آثار تولیدی حوزه هنری و همچنین آثار سترگ و پُرحکمت ادبیات فارسی و جهان را از جمله الوویت‌های موضوعی این جایزه اعلام کرد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از جمله قوانین این فراخوان چاپ نشدن و یا شرکت نکردن در هیچ جشنواره و اجرا عموم است چرا که آثار ارائه شده از سوی حوزه هنری جهت تولید حمایت خواهد شد و در صورت تأیید جهت چاپ در مجموعه از سوی حوزه هنری استان به چاپ خواهند رسید.

قائدی بیان داشت: هیچ محدودیتی برای ارسال آثار از نویسندگان سراسر کشور نیست و دبیرخانه آثار نویسندگان دیگر استان‌ها با الویت‌های موضوعی فراخوان را پذیرش خواهد کرد.

وی جوایز این فراخوان را به شرح زیر اعلام کرد و گفت: نمایشنامه‌ی اول: ۱۰۰ میلیون ریال به علاوه لوح تقدیر و تندیس، نمایشنامه دوم: ۸۰ میلیون ریال +لوح تقدیر و تندیس، نمایشنامه سوم: ۵۰ میلیون ریال به علاوه لوح تقدیر و تندیس و از سه نمایشنامه نیز به تشخیص هیئت داوران با لوح و مبلغ ۲۰ میلیون ریال تقدیر به عمل خواهد آمد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ آثار خود را به دبیرخانه جایزه واقع در شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه ۵۲، کدپستی ۸۸۱۶۷۶۷۴۵۴، واحد نمایش حوزه هنری ارسال نمایند و برای اطلاعات بیشتر نیز با شماره‌های ۰۳۸۳۲۲۴۵۰۰۵ / ۰۳۸۳۲۲۴۵۰۸۵/ ۰۹۹۲۱۹۸۶۵۹۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها