در اولین همایش دانشگاه و حکمرانی مطرح شد؛

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: طوفان‌الاقصی نقطه آغاز سقوط رژیم صهیونیستی است

ذوالقدر با اشاره به اینکه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در تاریخ مبارزات فلسطین ثبت می‌شود، گفت: طی ۷۵ سال اخیر عملیاتی به این وسعت اتفاق نیفتاده است و طوفان الاقصی نقطه آغاز سقوط رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۶۲۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ - 08October 2023

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: طوفان‌الاقصی نقطه آغاز سقوط رژیم صهیونیستی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اولین همایش دانشگاه و حکمرانی و یادبود سالگرد مرحوم روستا آزاد، امروز یکشنبه (۱۶ مهر) در دانشگاه شریف برگزار شد.

در این نشست «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، «محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، «روح‌الله دهقانی فیروز آبادی» معاون علمی ریاست جمهوری و «محمدباقر ذوالقدر» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند.

 ذوالقدر در این نشست با اشاره به اینکه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در تاریخ مبارزات فلسطین ثبت می‌شود، گفت: طی ۷۵ سال اخیر عملیاتی به این وسعت اتفاق نیفتاده است و طوفان الاقصی نقطه آغاز سقوط رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: دیروز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بود که در تاریخ مبارزات فلسطین ثبت می‌شود و بعد از آن هم بی تردید اسراییل را فتح خواهد کرد و این عملیات نقطه آغاز سقوط رژیم صهیونیستی است که در ۷۵ سال اخیر عملیاتی با این وسعت اتفاق نیفتاده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در طول این سال‌ها که انتفاضه بود، عملیاتی با این بزرگی رخ نداده بود، برای اولین بار فلسطینیان وارد اراضی اشغالی شدند و در وسعت ۹۰ کیلومتر مربعی تا عمق ۲۰ کیلومتری خاک اسراییل، ۴۲۰ کشته از صهیونیست‌ها تا امروز صبح اتفاق افتاد.

ذوالقدر تصریح کرد: فلسطینیان از صهیونیست‌ها بیش از ۱۴۰۰ مجروح و تعداد قابل توجهی اسیر گرفته اند که البته تعداد آن‌ها اعلام نشده است در جنگ اعراب و اسراییل کشته‌های صهیونیست‌ها ۱۲۰ نفر بود، اما این عملیات حجم بالایی کشته به صهیونیست‌ها تحمیل کرد.

وی یادآورشد: این در حالی است که در درگیری‌های گذشته تعداد اسرای اسراییلی انگشت شمار بود؛ نکته دیگر غافلگیری اسراییل بود در حالی که صهیونیست‌ها ادعای إشراف اطلاعاتی به غزه داشتند در غافلگیری مطلق صحنه را واگذار کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه این حجم فرار شهرک نشینان نیز بی سابقه است و فرار ذلت بار صهیونیست‌ها چیز جدیدی بود، ادامه داد: نکته دیگر حمله نیرو‌های مقاومت بود و صهیونیست‌ها این بار از موجودیت خود دفاع کردند در حالی که در عملیات‌های گذشته همواره این صهیونیست‌ها بودند که حمله می‌کردند؛ لذا به نظر می‌رسد حوادث جاری در فلسطین اتفاقات جدیدی است و نقطه آغاز سقوط رژیم صهیونسیتی محسوب می‌شود.

ذوالقدر اظهار کرد: اگر این عملیات‌ها ادامه یابد، صحنه به گونه دیگری رقم می‌خورد و امید است خداوند این عملیات را آغازی بر اتمام بقای رژیم صهیونیستی قرار دهد.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی نظام که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود، بالاترین سیاست‌های اجرایی و حکمرانی نظام محسوب می‌شود؛ این سیاست ها، تعیین چارچوب‌هایی برای اداره کشور است که تاکنون ۳۷ سیاست کلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده و در دست اجراست، اما برای تعیین این سیاست‌ها به همکاری بخش‌های علمی اعم از دانشگاه و حوزه نیاز داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سیاست‌های جدیدی در حال تدوین است، اضافه کرد: مجمع تشخیص در حال بازنگری و روزآمدسازی سیاست‌های کلی نظام در حوزه‌های مختلف است از این رو دست کمک به همه بخش‌های دانشگاهی و پژوهشی کشور دراز می‌کنیم تا به این پویش بپیوندند و در امر سیاست گذاری‌های کلان، تعیین شیوه‌های اجرا و حتی تنظیم قوانین ایفای نقش کرده و به پیوند بین علم و سیاست گذاری کمک کنند.

گفتنی است صبح دیروز (شنبه) «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد و در ادامه اخباری درباره موشک باران مواضع رژیم صهیونیستی منتشر شد.

فرمانده کل کتائب القسام اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه صهیونیست‌ها هم‌اکنون در وضعیت جنگی قرار دارند، از شهرک‌نشینان خواست به دستورات ارتش و نیرو‌های امنیتی عمل کنند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز بعد از این حملات اعلام کرد که نیرو‌های مقاومت طی عملیات صبح امروز حدود ۳۵ صهیونیست را به اسارت گرفته‌اند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار