سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری:

غربی‌ها چشم خود را در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بسته‌اند

کنعانی با انتقاد از حمایت مدعیان حقوق بشر از رژیم صهیونیستی گفت: تحولات مهمی در حوزه فلسطین در حال رخ دادن است و ما شاهدیم کشور‌هایی که همواره حامی جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین بوده اند در صدد هستند جای ظالم و مظلوم را وارونه جلوه دهند.
کد خبر: ۶۲۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ - 09October 2023

غربی‌ها چشم خود را در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بسته‌اندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحولات مهمی در حوزه فلسطین در حال رخ دادن است و ما شاهدیم کشور‌هایی که همواره حامی جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین بوده اند در صدد هستند جای ظالم و مظلوم را وارونه جلوه دهند.

کنعانی خاطرنشان کرد: این کشور‌ها موضوعات اتهامی متعددی طی روز‌های گذشته علیه ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت مطرح کرده اند که قابل قبول نیست، دولت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی از نبرد رسانه‌ای شدیدی بهره می‌برند تا فشار‌های بین المللی را علیه فلسطینیان افزایش دهند.

وی افزود: خوشبختانه شاهد حمایت کشور‌های متعددی از جهان اسلامی و خارج از جهان اسلام هستیم، الحمدالله جنایاتی که طی روز‌های گذشته علیه ملت فلسطین رخ داده است مورد توجه همه آزادگان جهان قرار گرفته است، ما هم طی روز‌های گذشته موضع اصلی خود را مطرح کردیم، این مهم از سوی رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه رقم خورد تا حمایت دیپلماتیک ملت ایران از ملت مظلوم فلسطین به همگان اعلام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پیشنهاد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل جلسه اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی مطرح شده است، گفت: امیدواریم موضوع اول جهان اسلام منافی سابق مورد توجه کشور‌های اسلامی قرار گیرد.

کنعانی در خصوص تهدید‌هایی که مقامات رژیم صهیونیستی علیه مقامات ایرانی مطرح کرده‌اند، گفت: ملت فلسطین حق دارند در مقابل رژیمی که ۷۰ سال حقوق طبیعی شأن را نقض کرده، دفاع مشروع داشته باشد، چنین کنش‌گری حق مشروع ملت فلسطین است.

وی افزود: اینکه مسئولان رژیم صهیونیستی مقامات ایرانی را تهدید می‌کنند بیشتر جنبه رسانه‌ای دارند، اگر رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین خطایی مرتکب شود قطعا با پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد، رژیم صهیونیستی اگر توان نظامی لازم را داشت آن را در مقابل گروه‌های مقاومت فلسطینی بکار می‌برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه راجع به خبر برگزاری رزمایش مشترک ایران و جمهوری آذربایجان گفت: جزئیاتی در خصوص برگزاری رزمایش مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان در اختیار ندارم، آنچه واضح است این نوع همکاری‌ها در سابقه روابط دو کشور وجود داشته و اگر نیاز باشد ستاد کل نیرو‌های مسلح جزئیات بیشتری ارائه خواهد کرد.

کنعانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد که روابط بین ارمنستان و آذربایجان را بهبود ببخشد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، از این‌رو ما قطعا از هر رویکردی که باعث صلح و ثبات در منطقه باشد حمایت می‌کنیم.

وی در خصوص تحولات اخیر منطقه گفت: ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی انگیزه و اراده لازم برای دفاع و بازگرداندن حقوق خود برخوردار است، طرح اتهاماتی در رابطه با ایران با انگیزه‌های سیاسی و ترمیم وجهه رژیم صهیونیستی و توجیح حمایت‌های آمریکا از صهیونیست‌ها ترفند شناخته شده جنایتکاران صهیونیست است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این اتهامات به هیچ نحو نمی‌تواند مسئولیت‌های بین المللی غربی‌ها درمورد جنایت‌ها علیه ملت فلسطین را لاپوشانی کند، لازم اشاره کنم آمریکا متحد و حامی زدن اول رژیم صهیونیستی در جنایاتش علیه ملت فلسطین است. طرح موضوعات در خصوص جمهوری اسلامی ایران با هدف انحراف اذهان عمومی صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آمادگی ایران برای کریدور شرق به غرب از خاک ایران، گفت: جمهوری اسلامی همواره در موضوعات حمل و نقلی با جمهوری آذربایجان همکاری داشته است، اما با توجه به آزادسازی بخش‌های از قره‌باغ این نوع همکاری باید متناسب با شرایط جدید باشد.

کنعانی در ادامه تاکید کرد: ما همواره از موضوعات ترانزیتی و ایجاد کریدور‌ها حمایت کرده ایم و در آینده حمایت خواهیم کرد، اما این مهم حتما باید مشروع و در چارچوب قانون و احترام به مرز‌های ملی کشور‌ها باشد. سفر وزیر راه و شهرسازی نیز در این چارچوب‌ها رقم خورده است.

وی در خصوص آزادسازی زندانیان ایرانی در عمان گفت: بنده اطلاعات جزئی در این مورد ندارم، اما این اتفاق در پی سفری رقم خورد که سلطان عمان به ایران داشت و با رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد، ما دیروز هم نشست جلسه کنسولی بین دو کشور را برگزار کردیم که در این جلسه مسئولان عمانی از آزادسازی زندانیان ایرانی خبر دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شهید سلیمانی تبر قهرمانی ملی کشور ما است و نه تنها مورد ارادت تک تک مردم ایران است مورد تکریم همه کشور‌ها و مردم آزاده جهان قرار دارد، ما همواره به چنین ایر قهرمانی به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که در زمانه‌ای زیست می‌کنیم که چنین قهرمانانی زیست کرده اند.

کنعانی در مورد منابع مالی آزاد شده گفت: بنده به اتهاماتی که مسئولان آمریکایی در خصوص استفاده منابع مالی در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت وارد می‌کنند، هیچ اعتنایی نمی‌کنم و پاسخی به آن نمی‌دهم.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار