دستیار ویژه وزیر بهداشت خبر داد؛

توسعه همکاری‌های ایران و امارات متحده عربی در حوزه سلامت

نیکنام، از توسعه و تعمیق روابط ایران و امارات در حوزه سلامت خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸ - 18September 2023

توسعه همکاری‌های ایران و امارات متحده عربی در حوزه سلامتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدحسین نیکنام» دستیار ویژه وزیر بهداشت در حاشیه دیدار وزیر بهداشت با سیف محمد عبید الزعابی سفیر ایران در امارات متحده عربی در وزارت بهداشت، اظهار داشت: خوشبختانه با وجود یک بیمارستان مجهز از ایران در کشور امارات و خدمات سطح بالایی که این مرکز ارائه می‌دهد، سابقه خوبی از همکاری بین دو کشور در حوزه سلامت وجود دارد.

نیکنام افزود: سفیر امارات متحده عربی نیز با سطح بالای پزشکی در ایران آشنا است، زیرا سطح علمی آن مرکز درمانی در امارات زبانزد خاص و عام است.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت با بیان اینکه از گذشته روابط و سفر‌هایی بین مسئولان دو کشور وجود داشته که در سال‌های اخیر قدری کاهش یافته است، بیان کرد: در دور جدید از فعالیت‌های فعالیت‌ها که در این دولت شکل گرفته، قرار است همکاری‌های مشترک بین نظام‌های سلامتِ طرفین در عرصه‌های مختلف توسعه و تعمیق یابد.

وی اظهار داشت: تعداد زیادی از بیماران اماراتی در زمینه گردشگری سلامت به ایران سفر می‌کنند. همچنین ایران تعدادی دانشجوی پزشکی در امارات دارد که به همین مناسبت توسعه همکاری‌های دانشگاهی مورد مذاکره قرار گرفت.

نیکنام اضافه کرد: در زمینه تولیدات مشترک دارو و تجهیزات پزشکی و تحقیقات مشترک و همکاری‌های بین دانشگاهی قرار شد جلسات هماهنگی بیشتری برگزار شود تا کار‌ها به سمت یک همکاری ساختارمند پیش رود.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت گفت: در این دیدار مقرر شد برای برداشتن گام‌ها مؤثر در توسعه مناسبات دو کشور دو کارگروه تشکیل دهند و با جلسات مشترک زمینه‌های تدوین یک تفاهمنامه مشترک را فراهم کنند.

نیکنام از دعوت وزیر بهداشت امارات برای سفر به ایران توسط عین اللهی خبر داد و ابراز داشت: وزیر بهداشت امارات متحده عربی در آینده به ایران سفر خواهد کرد تا در زمینه توسعه همکاری‌ها، انعقاد و امضای تفاهمنامه همکاری در حوزه سلامت با وزیر بهداشت کشورمان دیدار و گفتگو کند.

وی با اشاره به اینکه جلسات بین المللی که وزرای بهداشت کشور‌ها در آن حضور دارند زمینه خوبی برای ملاقات‌های دو جانبه خواهد بود، از دیدار وزیر بهداشت ایران با وزیر بهداشت امارات متحده عربی در آینده نزدیک در حاشیه اجلاس سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار