مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

ثبت ۱۳۵۲ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس توسط ۱۳۷ کاربر در سامانه سادم

«ذوالفقاری» با اشاره به تشکیل ستادهای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان، گفت: ویژه برنامه‌های این هفته با نگاه ویژه به جوانان، نوجوانان و بانوان برنامه‌ریزی شده و تاکنون نیز ۱۳۵۲ برنامه توسط ۱۳۷ کاربر از نهادهای گوناگون در سامانه سادم به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۶۱۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ - 18September 2023

ثبت ۱۳۵۲ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس توسط ۱۳۷ کاربر در سامانه سادمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر نقش‌آفرینان دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای حفظ، پاسداری و انتقال هویت دفاع مقدس است.

وی افزود: نوع دفاع جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بسیار متفاوت از سایر جنگ‌های دنیا بود چراکه با عزم و اراده قوی رزمندگان اسلام همراه بود همچنین نیرو‌های ایرانی نسبت به خود، حقانیت مسیری که انتخاب کرده بودند و باطل بودن مسیر دشمن باور عمیقی داشتند و همین موضوع باعث مضاعف شدن انگیزه رزمندگان شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نکته قابل توجه این است که باور رزمندگان ایرانی به حقانیت مسیری که در پیش گرفته بودند با ایمان همراه بود و به همین جهت نیز شاهد بودیم در مسیر فی سبیل الله فداکاری، ایثار و جانفشانی‌های بسیاری انجام دادند و نتیجه این موضوع نیز پیروزی بر دشمن بعثی بود.

ذوالفقاری عنوان کرد: دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس تا دندان مسلح بود و انواع سلاح‌های کشتار را در اختیار داشت همچنین ۳۶ کشور در تمامی دنیا از کشور عراق حمایت داشتند در مقابل ایران با تحریم‌های بسیاری مواجه بود و حتی تامین سیم خاردار نیز مشکلات بسیاری به همراه داشت، اما صبر و استقامت رزمندگان ایرانی پیروزی عظیمی را به ارمغان آورد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه دفاع مقدس یک مکتب انسان‌ساز بود، اضافه کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان ایرانی در این مکتب پرورش پیدا کردند بنابراین باید به بهترین نحو از فرصت هفته دفاع مقدس بهره ببریم و این فرهنگ غنی را به جامعه و نسل جوان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه جامعه امروز تشنه فرهنگ دفاع مقدس است، تصریح کرد: هر زمان فرهنگ دفاع مقدس یعنی فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی و... مورد استفاده قرار گرفت موفقیت‌های بسیاری حاصل شد که جبهه مقاومت یکی از نمونه‌های بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس است که منجر به نابودی گروهک تروریستی داعش شد.

ذوالفقاری یادآور شد: معرفی رزمندگان، جوانان و نوجوانانی که از جان خود گذشتند تا جمهوری اسلامی ایران امروز به یک شرایط امن برسد از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است به همین جهت این کار نباید تنها به هفته دفاع مقدس محدود شود بلکه باید در تمامی طول سال صورت بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشکیل ستاد‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان، بیان کرد: ویژه برنامه‌های این هفته براساس شعار حماسی «ما متحدیم» و با نگاه ویژه به جوانان، نوجوانان و بانوان برنامه‌ریزی شده و تاکنون نیز ۱۳۵۲ برنامه توسط ۱۳۷ کاربر از نهاد‌های گوناگون در سامانه سادم به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: رژه نیرو‌های مسلح در تاریخ ۳۱ شهریورماه، آیین مهمانی لاله‌ها همزمان با سراسر کشور، اجرای هفت شب برنامه تلویزیونی صدا و سیما، برگزاری یادواره شهدا در سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، بصیرت‌افزایی و تبیینی دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در استان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان دوران دفاع مقدس از جمله ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

ذوالفقاری ادامه داد: برگزاری شب خاطره و شب شعر به همراه تجلیل از شاعران و نویسندگان دفاع مقدس، رونمایی از ۱۶ عنوان کتاب تولیدی دفاع مقدس، برگزاری نشست تخصصی بررسی و تحلیل فیلم‌های دفاع مقدس، برگزاری پویش و مسابقه کتابخوانی، برگزاری صبحگاه مشترک و به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس استان و... از دیگر برنامه‌های هفته دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: محوری‌ترین برنامه هفته دفاع مقدس دیدار پیشکسوتان این عرصه با رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در تهران به صورت حضوری، در مراکز استان‌ها وبیناری و در شهرستان‌ها از طریق گیرنده‌های تلویزیونی در تاریخ ۲۹ شهریورماه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در تاریخ ۲۹ شهریور ۶۰۰ نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری جهت شرکت در برنامه محوری هفته دفاع مقدس و پخش زنده فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت وبینار در دانشگاه شهرکرد حضور پیدا خواهند کرد که ۵۰ درصد از حاضران آقا و ۵۰ درصد نیز بانوان هستند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: مقرر است ۱۰ هزار نفر از نقش‌آفرینان دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری مورد تجلیل قرار بگیرد که بخشی در هفته دفاع مقدس و مابقی در طول سال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار