مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

قرآن کریم می‌تواند جامعه را مدیریت کرده و آسیب‌ها را از بین ببرد

«امیری» گفت: باید توجه داشته باشیم که جریان قرآن‌سوزی که در جهان رخ می‌دهد اتفاق خطرناکی است، این کتاب آسمانی می‌تواند جامعه را مدیریت کند و آسیب‌ها را از میان بردارد.
کد خبر: ۶۱۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ - 12September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن امیری» مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری امروز در همایش «لبیک یا قرآن» و آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل و ششمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم استان، اظهار داشت: در این مسابقات ۷۳۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۹۵ نفر آقا و ۲۳۵ نفر خانم هستند همچنین ۳۲۳ نفر از ثبت‌نام کنندگان در بخش آوایی و ۴۰۸ نفر در بخش معارفی شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برگزیدگان مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم به دوره کشوری راه پیدا می‌کنند، افزود: امروز این مرحله از مسابقات ویژه بانوان و فردا ویژه آقایان در چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد که اساتیدی از داخل و خارج استان داوری این رویداد قرآنی را برعهده دارند.

امیری ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور‌های غربی، عنوان کرد: این اقدامات بیانگر جایگاه مستحکم قرآن کریم است و افرادی که دست به این اقدامات پوچ می‌زنند بدانند با این روش توجه‌ها بیش از پیش به این کتاب آسمانی جلب می‌شود.

وی اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که جریان قرآن‌سوزی که در جهان رخ می‌دهد اتفاق خطرناکی است، این کتاب آسمانی می‌تواند جامعه را مدیریت کند و آسیب‌ها را از میان بردارد بنابراین چهره‌های قرآنی وظایف سنگینی برعهده دارند که باید به خوبی آن‌ها را بشناسند و عمل کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با ابراز تاسف از پایین بودن موقوفات قرآنی در کشور و به ویژه این استان، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه اعتبارات قرآنی نیز توجه ویژه‌ای وجود ندارد و همین موضوع منجر می‌شود امکان حمایت از فعالیت‌های قرآنی وجود نداشته باشد، همچنین لازم است برگزاری محافل قرآنی توسط مسئولان مورد توجه قرار بگیرد به همین جهت نیز اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان آمادگی خود را جهت تامین فضای محافل قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اعلام می‌کند.

در این برنامه شرکت‌کنندگان با سر دادن ندای لبیک یا قرآن انزجار خود را نسبت به عمل شیطانی قرآن‌سوزی در برخی کشور‌های غربی نشان دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار