معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهی جهت بیمه شدن جمهوری اسلامی ایران است

«حسین‌میرزایی» گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اصل‌های جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید و تنها راه بیمه شدن کشور و اسلام است.
کد خبر: ۶۱۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ - 05September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «محسن حسین‌میرزایی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار داشت: عزت، اقتدار، آرامش و امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا است، اگر شهدای مدافع حرم وجود نداشتند امروز باید در شهر‌های ایران با گروهک تروریستی داعش مبارزه می‌کردیم.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور، افزود: این موضوع تنها راه بیمه شدن کشور و اسلام است همچنین هرگاه فاصله‌ای میان فرهنگ ایثار و شهادت و جامعه ایجاد شد معاندین فرصت پیدا کردند تا توطئه‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران شکل دهند بنابراین می‌توان گفت فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اصل‌های جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مزار شهدای گرانقدر در جای جای استان به زیارتگاهی برای مردم تبدیل شده است، ادامه داد: بنابراین باید رسیدگی به گلزار‌های شهدا با جدیت پیگیری شود همچنین لازم است آذین‌بندی شهر‌ها و روستا با تمثال شهدا در دستور کار قرار بگیرد.

حسین‌میرزایی عنوان کرد: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید اقدامات موثر انجام شود به همین جهت برگزاری همایش نویسندگان درخصوص ایثار و شهادت در دستور کار قرار دارد همچنین انتظار می‌رود عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا به صورت ویژه پیگیری شود البته باید توجه داشت این موضوع در تمامی شهر‌ها و گلزار‌های شهدا انجام شود، حضور خانواده شهدا نیز در این برنامه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: کنگره شهدا در سال ۱۴۰۴ باید با شکوه و عظمت بالایی برگزار شود و در چهارمحال و بختیاری تاثیرگذار باشد درحقیقت موضوع اساسی و اصلی نیز تاثیرگذاری کنگره‌های شهدا در جامعه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شهید «دریاقلی سورانی» شهید شاخص کشوری است که در کتب درسی نیز به زندگینامه ایشان اشاره شده است، اما متاسفانه با ورود به شهر یانچشمه اثری از این شهید گرانقدر وجود ندارد بنابراین لازم است ساخت تندیس شهید «دریاقلی سورانی» در دستور کار قرار بگیرد.

حسین‌میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس باید برگزاری ویژه برنامه‌های تاثیرگذار در دستور کار قرار بگیرد تا نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار