اسامی برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره ملی «فانوس» در یزد منتشر شد

معاون هنری و امور سینمایی دفاع مقدس استان یزد گفت: هفتمین دوره جشنواره ملی «فانوس» به منظور ارتقا کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای بومی بویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آنها برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴ - 21August 2023

سرهنگ «محمد‌علی دهقانپور» معاون هنری و امور سینمایی دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد با اشاره به برگزاری جشنواره فانوس در یزد اظهار داشت: هفتمین دوره جشنواره ملی «فانوس» به منظور ارتقا کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای بومی بویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آن‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در شش بخش اصلی هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم و سریال، موسیقی و سرود و رادیویی برگزار شد، افزود: امسال بخش دانش‌آموزی به جشنواره اضافه شده که در بخش دانش‌آموزی تولید آثار هنری با امکانات و ارائه در حد توان دانش‌آموزان مورد تأیید هیأت داوران است.

دهقانپور با اشاره به برگزیدگان این جشنواره خاطرنشان کرد: برگزیدگان این مرحله به جشنواره کشوری که در مهرماه به میزبانی شهر «تبریز» برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

وی ادامه داد: در قسمت «نماهنگ»، اثر «سلام بر ابراهیم» کاری از «حسین کریمی پناه» به عنوان رتبه اول، «4000 ستاره» از «ابوالفضل دهقانی» رتبه دوم، «دوباره پرواز» از «حسین حاتمی» و «شهر لاله ها» از «احمدرضا زحمت کش» مشترکا رتبه سوم را کسب کردند و همچنین نماهنگ «شهید گمنام» از «ستاره مهران پور» نیز قابل تقدیر شناخته شد.

دهقانپور افزود: درقسمت عکس «هادی دهقان» رتبه اول و خانم «فاضل» رتبه دوم و خانم «حاج حبیبی» رتبه سوم را کسب کردند و و در قسمت عکس دانش آموزی، «مریم دهقانی» رتبه اول و «زهرا رنجبر» رتبه دوم و «ریحانه دهقانپور» رتبه سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: پادکست «همه بچه های من» کاری از آقای «شفیع» رتبه اول، پادکست «قهرمان بی ادعا» اثر «امید دستجردی» رتبه دوم و پادکست «دفاع مقدس» از «کیمیا وکیلی» رتبه سوم را کسب کردند.

معاون هنری و امور سینمایی دفاع مقدس استان یزد با اشاره به بخش نمایشنامه و تئاتر خیایانی گفت: نمایشنامه امیرخانی با نمایشنامه «تست نهایی» رتبه اول و عباس زاده با نمایشنامه «زوزه گرگ های سیاه» رتبه دوم و نمایشنامه زندگی پس از آزادی اثر «زهرا ملک ثابت» رتبه سوم را کسب کردند. همچنین «مهدی دواز» با ارسال سه نمایشنامه شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی افزود: در بخش مستند کوتاه، مستند شیله تا بی نهایت به کارگردانی آقای ابوالقاسم ابوترابی رتبه اول و مستند یاقوت خاکی کویر به کارگردانی آقای مصطفی ملاحسینی اردکانی رتبه دوم و مستند آبروی محله اثر خانم فرزانه ذبح کننده حائز رتبه سوم شدند. در بخش تئاتر خیابانی تئاتر خاطره با بازی، نویسندگی و کارگردانی آقای محمود زینلی پور به رتبه اول نائل شدند. رتبه دوم و سوم هم نداشتیم.

دهقانپور با اشاره به بخش تئاتر دانش آموزی افزود: قاسم سلیمانی از دبستان دخترانه رسالت اردکان تنها شرکت کننده این بخش است. در بخش طراحی پوستر رتبه اول تعلق می گیرد، رتبه دوم طراحی پوستر از ناصر زارعین و در بخش نقاشی دانش آموزی دانش آموزان عزیز خانم ریحانه ریحانی مقام اول و خانم محیا سرسنگی رتبه دوم و خانم نرجس صادقی رتبه سوم را کسب کردند.
 
وی افزود: در بخش نقاشی عمومی هم نقاشی خانم مهسا زینی به عنوان رتبه اول به مرحله کشوری راه پیدا می کند. در بخش انیمیشن اثر خانم مهسا زینی تنها شرکت کننده این بخش می باشد و مستقیما به مرحله کشوری ارسال می شود.
 
دهقانپور افزود: در بخش سرود دانش آموزی، سرود مهر ایران از دبیرستان دوره اول استعداد درخشان شهید صدوقی رتبه اول، گروه سرود غدیر با سرپرستی و مربیگری آقای محمدناصر دشتی رتبه دوم، گروه سرود آوای مقاومت و فجر جاوید مشترکا رتبه سوم را کسب کردند.
 
وی ادامه داد: در بخش فیلم داستانی کوتاه فیلم شیرین تر از عسل به تهیه کنندگی آقای حامد غنی رتبه اول و فیلم چشم انتظار با کارگردانی آقای حامد غنی رتبه دوم و فیلم نماز عشق به کارگردانی آقای عباس زاده رتبه سوم را کسب کردند.
 
این مسئول افزود: در بخش تئاتررتبه اول تعلق می گیرد به نمایش بازماندگان با مرگ نفس می کشند به کارگردانی آقای درویشی و رتبه دوم به آقای لاله زاری بابت تئاتر شط و شوط و رتبه سوم به آقای عباس زاده بابت نمایش نینوای شلمچه، در رشته موسیقی با کلام قلب ایران از خواننده محبوب ابوالفضل دهقانی رتبه اول و موزیک یادت باشه و ابراهیم هادی اثر خواننده گرامی حسین کریمی پناه رتبه دوم و سوم را کسب کردند.
 
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه بخش ویژه دانش آموزی برای اولین بار در هفتمین جشنواره فانوس  اجرا شد تصمیم گرفته شد از همه دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره تقدیر شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار