جانشین وزیر دفاع:

ورود صنایع دفاعی به ۲۰ فناوری راهبردی/ دستاورد‌های جدید دفاعی رونمایی می‌شود

سردار فرحی گفت: دستاورد‌های جدید دفاعی در حوزه فضایی و موشکی رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ - 18August 2023

دستاورد‌های جدید دفاعی رونمایی خواهد شد/ ورود صنایع دفاعی به ۲۰ فناوری راهبردیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان با اشاره به ورود صنایع دفاعی به ۲۰ فناوری راهبردی، اظهار داشت: فناوری‌های دارای هوش مصنوعی در خدمت محصولات دفاعی کشور است و اگر بخواهیم در هندسه نظم جهانی جایگاه بالایی داشته باشیم باید وارد عرصه‌های علم و فناوری شویم که در صنایع دفاع توجه ویژه‌ای به آن وجود دارد.

سردار فرحی گفت: در کنار شور حسینی باید شعور حسینی نیز داشته باشیم، «هیهات من‌الذله» جمله طلایی عاشورا است، به این معنی که به هیچ وجه زیر بار ظلم نخواهیم رفت و همه فرهنگ عاشورا در ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی خلاصه می‌شود که امام حسین (ع) و یارانش به خاطر آن جان خود را فدا کردند و به اسارت درآمدند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افزود: امروز کربلا و عاشورای دیگر است، باید با شناخت، پشت سر حسین زمانه ایستاد و طبق حرف قرآن این شناخت با تقوا به دست می‌آید تا حق و باطل را تشخیص دهیم.

این مقام نظامی با اشاره به صنعت دفاعی بیان کرد: در چهار دهه گذشته، مسیر رو به رشدی را در صنعت دفاعی داشتیم، درحالی که در گذشته فقط مصرف‌کننده بودیم و حتی نمی‌توانستیم قطعات دفاعی را در داخل تعمیر کنیم، این نقطه شروع انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به نیرو‌های عالی، محقق، پژوهشگر و اهل ایمان صنایع دفاع، بیان کرد: ۴۰ سال، زمانی کمی برای رسیدن به این نقطه اوج است و فقط با تلاش جوانان محقق شد تا از یک مصرف‌کننده به نوآوری و طراحی محصولات راهبردی برسیم.

سردار فرحی با اشاره به اینکه استان اصفهان دومین استان صنایع دفاعی و از پیشرانه‌های تولید محصولات دفاعی کشور است، بیان کرد: ارتباط صنایع دفاع با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی باعث شد تا پیشرفت ما چند برابر شود، حتی از ظرفیت‌های بین‌المللی نیز در این راه استفاده کرده‌ایم و شبکه بزرگی از همکاران برای توسعه صنعت دفاعی داریم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به بودجه دفاعی آمریکا، گفت: سال گذشته آمریکا دارای بالاترین بودجه دفاعی دنیا بود و امسال طبق نظر کنگره آمریکا بر مقدار آن افزوده است.

وی با اشاره به محصولات متنوع صنایع دفاع در حوزه فضایی و موشکی، بیان کرد: دستاورد‌های جدیدی در این زمینه خواهیم داشت که رونمایی خواهد شد و در حوزه پهپاد انواع آن تولید شده و سال ۱۴۰۱ صادرات پهپاد داشتیم و در دنیا شناخته شده است و جزو چند کشور اول دنیا در طراحی و ساخت آن هستیم.

سردار فرحی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های در حوزه هوایی، زمینی و دریایی، تصریح کرد: محصولات هوایی از جمله هواپیما‌های ملخی، آموزشی، موتور بالگرد و هواپیما و جنگنده، محصولات دریایی از قایق‌های تندرو گرفته تا ناوشکن و محصولات زمینی شامل انواع تانک‌ها، خودروها، نفربر‌های و توپخانه‌های پیشرفته با فناوری‌های جدید ازجمله این دستاورد‌ها است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار