در آیین تجلیل از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری؛

سخنگوی سپاه پاسداران: خبرنگاران باید از سواد رسانه‌ای به روز برخوردار باشند

سردار «شریف» گفت: خبرنگاران باید با استفاده از راهبرد‌های صحیح حرکت کنند تا در مسیر تکمیل پازل دشمن قرار نگیرند در واقع خبرنگاران و رسانه‌های ما نیازمند سواد رسانه‌لی به روز هستند.
کد خبر: ۶۰۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ - 09August 2023

سخنگوی سپاه پاسداران: خبرنگاران باید از سواد رسانه‌ای به روز برخوردار باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروز یکی از آسیب‌های جدی حوزه خبر این است که اخباری که به صورت صد در صد مخالف با اصول کشور هستند در فضای مجازی پررنگ می‌شوند و پشت پرده این موضوع نیز دشمنان جمهوری اسلامی ایران قرار دارند درواقع دشمنان جامعه کشور را پردازش کرده و عوامل موثر در ایجاد ناامیدی و... را شناسایی و از آن‌ها در جهت ضربه زدن به کشور استفاده می‌کند.

وی افزود: طی ۴۰ سال گذشته به جز دریاچه ارومیه دریاچه‌های بسیاری در سراسر کره زمین بر اثر تحولات اقلیمی و آب‌وهوایی خشک شده است، اما امروز خشک شدن دریاچه ارومیه به بهانه‌ای برای زیرسوال بردن توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: در زمینه حقوق حیوانات نیز شاهد هستیم دشمنان با ظرافت نگاه و فرهنگ جامعه ایران را همراه با خشونت معرفی می‌کنند و با انتشار فیلمی از حیوان آزاری مردم جامعه را به دو گروه تقسیم می‌کنند و این درواقع یعنی دشمن به دنبال تصویرسازی است.

سردار شریف عنوان کرد: خبرنگاران باید با استفاده از راهبرد‌های صحیح حرکت کنند تا در مسیر تکمیل پازل دشمن قرار نگیرند درواقع خبرنگاران و رسانه‌های ما نیازمند سواد رسانه‌لی به روز هستند و خبرنگاران موفق باید تاریخ تحولات کشور طی ۴۰ سال گذشته را مرور کنند.

وی اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم برخی چهره‌های شناخته شده مانند ورزشکاران، بازیگران و... به سردمداران جریان اغتشاش تبدیل شده بودند، اما مردم ایران با هوشیاری به توطئه موجود در این امر پی بردند، در حقیقت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها و به ویژه در این زمینه همچنین هوشمندی مردم دو عامل موثر در ناکام ماندن دشمن در جریان اغتشاشات بود چراکه مردم به خوبی می‌توانند خائن و خدمت‌گذار را از یکدیگر تشخیص دهند.

سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد: این انتظار وجود دارد که خبرنگاران پیش از ورود به یک جریان خبری موضوع را با راهبرد‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران یعنی سربلندی کشور، امنیت و آسایش مردم و... تطبیق دهند تا به این ترتیب در مسیر تحقق راهبرد‌های دشمن قرار نگیرند.

سردار شریف با اشاره به راهبرد‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: یکی از اهداف دشمنان این است که به مردم جامعه القا کنند انقلاب اسلامی دستاوردی برای کشور نداشته و درواقع سعی دارند این موضوع را به مردم انتقال دهند که طی ۴۵ سال شرایط بسیار بحرانی در کشور وجود داشته است درحالی که امروزه هیچ کشوری مستقل‌تر و سربلندتر از ایران در دنیا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های تشخیص میزان پیشرفت کشور‌ها قدرت آن‌ها در تامین امنیت است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران امروز در این زمینه جایگاه بسیار ویژه و بالایی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار