یادداشت/

روز خبرنگار فرصتی برای تبیین مظلومیت جامعه خبرنگاری

سالروز شهادت «محمود صارمی» فرصت مناسبی برای تبیین حقانیت و مظلومیت جامعه خبرنگاری است، از این رو اصحاب رسانه باید قدر این روز را بدانند و آن را پاس بدارند.
کد خبر: ۶۰۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ - 09August 2023

روز خبرنگار فرصتی برای تبیین مظلومیت جامعه خبرنگاریگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ ـ «حسین نوری» مدیر روابط عمومی فرمانداری خلیل‌آباد؛ ۱۷ مرداد ماه مصادف است با سالروز شهادت «محمود صارمی» خبرنگار از جان گذشته خبرگزاری جمهوری اسلامی که در پی سقوط مزار شریف به همراه چند تن از دیپلمات‌های ایران به دست عوامل گروهک طالبان به شهادت رسید. از این رو روز شهادت این شهید اهل قلم به‌عنوان روز خبرنگار در تقویم تاریخ کشور ثبت شد.

شهید محمود صارمی افتخار بزرگی برای ایران اسلامی بویژه جامعه خبرنگاران است زیرا با شهادتش و نامگذاری ۱۷ مرداد به نام روز خبرنگار هر سال به یاد این شهید والامقام از تلاشگران عرصه قلم بویژه شهدای عرصه خبر تجلیل می‌شود.

حرفه خبرنگاری جزو مشاغل سخت است اما نقش مهم و اساسی در آگاهی‌بخشی به افکار عمومی دارد. حرفه خبرنگاری از این رو سخت است که به لحاظ ویژگی، شغلی پر استرس به شمار رفته و خبرنگاران در معرض انواع مشغله‌های فکری، هیجانات و استرس‌های این حرفه قرار می‌گیرند.

باتوجه به نقش و اهمیت حرفه خبرنگاران بعنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان و انعکاس رویدادها، ضروری است به جایگاه این قشر توجه بیشتری شود.

تجربه نشان داده است که خبرنگاران ایرانی در صورت فراهم بودن زمینه رشد چیزی از همتایان خارجی به‌عنوان غول‌های خبری کم ندارند و در هر رویداد و حادثه‌ای حضوری پر رنگ داشته‌اند.

اگرچه امروزه بسیاری از خبرنگاران با مشکلات عدیده‌ای از جمله مسکن، حقوق و دستمزد، بیمه، امنیت شغلی روبرو هستند، ولی فراهم کردن زمینه پویایی شغلی بیش از هر چیز برای آن‌ها اهمیت دارد.

سالروز شهادت «محمود صارمی» فرصت مناسبی برای تبیین حقانیت و مظلومیت جامعه خبرنگاری است، از این رو اصحاب رسانه باید قدر این روز را بدانند و آن را پاس بدارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار