مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

نمایشگاه کتاب شهرکرد با ۴ هزار عنوان پذیرای علاقه‌مندان است

«احمدی» گفت: نمایشگاه کتاب برای نخستین بار با مشارکت بخش خصوصی در شهرکرد برپا شده و در مدت ۱۳ روز کتاب‌هایی با عناوین مختلف را به مخاطبان ارائه می‌کند.
کد خبر: ۶۰۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ - 06August 2023

نمایشگاه کتاب شهرکرد با ۴ هزار عنوان پذیرای علاقه‌مندان استبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، «پیام احمدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز در آیین آغاز به کار نمایشگاه کتاب شهرکرد اظهار داشت: این نمایشگاه برای نخستین بار با مشارکت بخش خصوصی در شهرکرد برپا شده و در مدت ۱۳ روز کتاب‌هایی با عناوین مختلف را به مخاطبان ارائه می‌کند.

وی افزود: بخش خصوصی برپاکننده نمایشگاه کتاب شهرکرد، حدود ۵۰ هزار جلد کتاب در موضوعات دینی و مذهبی، کودک، دفاع مقدس، رمان و تاریخ و دیگر موضوعات پرمخاطب را در معرض دید عموم قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مراجعه‌کنندگان نمایشگاه کتاب شهرکرد می‌توانند از تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی خرید کتاب نیز بهره‌مند شوند.

احمدی درباره امکان برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان در سال ۱۴۰۲ هم گفت: با توجه به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فراهم شدن امکان خرید اینترنتی کتاب از نمایشگاه تهران، شرایط برگزاری نمایشگاه استانی تا پایان امسال دور از انتظار است، اما تلاش خواهد شد با همراهی بخش خصوصی نمایشگاه‌هایی، چون نمایشگاه فعلی شهرکرد در دیگر شهرستان‌های استان نیز برپا شود تا خلا نمایشگاه بزرگ استان جبران شود.

وی تصریح کرد: این امکان نیز وجود دارد که در صورت استقبال بالای مخاطبان، برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه‌های کتاب به‌صورت منطقه‌ای در کشور تا پایان سال انجام شود که تاکنون برنامه‌ای در این حوزه اعلام‌نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه به پیگیری اختصاص حمایت‌های مالی از ناشران و مؤلفان استانی در سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و افزود: این حمایت‌ها در سال گذشته به‌صورت حداقلی انجام شد که امید است امسال با اختصاص اعتبارات و ادامه حمایت‌ها، وضعیت چاپ و نشر کتاب در استان بهبود یابد.

نمایشگاه کتاب شهرکرد با همکاری موسسه فرهنگی هنری آوای خوش سراج، موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، سازمان فرهنگی اجتماعی و هنری شهرداری شهرکرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ۱۵ تا ۲۷ مرداد در فرهنگسرای شهرکرد برپاست.

علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ برای بازدید به محل برپایی نمایشگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها