در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: موشک «ابومهدی» برتری مؤثری را به نیروی دریایی ارتش و سپاه می‌بخشد

سردار طلایی‌نیک گفت: تجمیع قابلیت‌های فناورانه، عملیاتی، هدایت و فرماندهی موشک ابومهدی، برتری مؤثری را به نیروی دریایی ارتش و سپاه در منطقه می‌دهد.
کد خبر: ۶۰۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰ - 01August 2023

سردار طلایی‌نیکسردار سرتیپ پاسدار «رضا طلایی‌نیک» سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نیروی انسانی، تجهیزات و تسلیحات را از شاخصه‌های توانمندی و برتری قدرت دفاعی نسبت به دشمن دانست و اظهار داشت: در قابلیت بالای حماسی، ایمانی و روحیه سلحشوری نیرو‌های مسلح هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد.

سردار طلایی‌نیک افزود: ما با کمترین تجهیزات و تسلیحات در دفاع مقدس و پس از آن توانستیم بر دشمن برتری پیدا کنیم؛ لذا علاوه بر نیروی انسانی مؤمن، شجاع، سلحشور و شهادت‌طلب، وجود تسلیحات و تجهیزات برتر نیز امکان برتری ما بر دشمن را افزایش می‌دهد.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه به تحویل‌دهی مقادیر انبوهی از موشک‌های کروز دریایی ابومهدی به نیروی دریایی ارتش و سپاه در روزهای اخیر اشاره و عنوان کرد: رادارگریزی و دور زدن هدف، تغییر مسیر پروازی، تغییر ارتفاع پروازی، قابلیت تغییر هدف پس از شلیک، قدرت تخریب بالا و برد بالای هزار کیلومتر را از ویژگی‌های این موشک راهبردی است.

وی با تأکید بر اینکه موشک ابومهدی از سامانه‌های ثابت و متحرک قابلیت شلیک دارد، تصریح کرد: این موشک با شلیک از اهداف دریایی ثابت و اهداف متحرک می‌تواند هدف مد نظر را مورد اصابت قرار دهد؛ لذا تجمیع قابلیت‌های فناورانه، عملیاتی، هدایت و فرماندهی این موشک، برتری مؤثری را به نیروی دریایی ارتش و سپاه در منطقه می‌دهد.

سردار طلایی‌نیک برخورداری نیروی دریایی ایران از موشک ابومهدی را در تأمین امنیت خلیج فارس و دریای عمان بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: موشک ابومهدی به افزایش قدرت ما در تأمین امنیت برای سواحل و آب‌های سرزمینی کشور، آب‌های آزاد، و شمال اقیانوس هند کمک می‌کند و در برقراری امنیت، اثری راهبردی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار