معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

شور حسینی موجب تثبیت شعور و معرفت حسینی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین «حریزاوی» گفت: همواره عده‌ای شور و عده‌ای شعور حسینی را مورد حمله قرار داده اند؛ درصورتی که شور و شعور حسینی باید توأم باشد؛ زیرا شور حسینی است که شعور و معرفت حسینی را تثبیت می‌کند.
کد خبر: ۶۰۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ - 26July 2023

شور حسینی موجب تثبیت شعور و معرفت حسینی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین «روح‌الله حریزاوی» معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور صبح امروز در یادواره پاسداشت شهدای ستاد‌های نماز جمعه استان چهارمحال و بختیاری به تبیین اسلام ناب از منظر حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخت و اظهار داشت: اسلام سیدالشهدا (ع) ترکیبی از حماسه و عرفان بود که در عین دنیاگریزی، در اوج حماسه بود و همان اسلام انقلابی عاشورایی است.

وی حماسه و حادثه بودن عاشورا را از نظر شهید مطهری تبیین کرد و افزود: در همین سال‌های اخیر عده‌ای به دنبال تحریف عاشورا بودند و از گفتگوی امام حسین (ع) با طرف مقابل که برای نصحیت و موعظه و تهدید دشمن بود، درس مذاکره می‌گرفتند.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: دشمن با دستیابی جوانان ما به معارف حسینی مخالف است، اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند؛ «هیئت سکولار نداریم»، برای این است که ما باید به سمت امام حسینی حرکت کنیم که علیه طاغوت قیام کرد.

حریزاوی عنوان کرد: مبارزه با جریان فاسد و طاغوتی همان مبارزه با نظام ظالم است که هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را شکل می‌داد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: جریان تحریف همواره به سوی مقدسات آمده و برای تحریف آن‌ها تلاش کرده است و همواره عده‌ای شور و عده‌ای شعور حسینی را مورد حمله قرار داده اند؛ درصورتی که شور و شعور حسینی باید توأم باشد؛ زیرا شور حسینی است که شعور و معرفت حسینی را تثبیت می‌کند.

وی بنی امیه را اولین پایه گذاران جریان تحریف دانست و با تشریح انواع تحریف از لحاظ لفظی و معنایی، خاطرنشان کرد: تشخیص تحریف لفظی آسان است و عمده تلاش دشمن برای تحریف معنوی عاشورا و اسلام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار