سردار جلالی عنوان کرد؛

تدوین نظام پدافند شهری در شهرهای مختلف کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برای مصداق موارد پدافند غیرعامل در شهرها، نظام پدافند شهری تدوین شده است.
کد خبر: ۶۰۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ - 20July 2023

نظام پدافند شهری در شهرهای مختلف کشور تدوین می‌شودبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عصر امروز در جلسه‌ای با معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار داشت: برای مصداق موارد پدافند غیرعامل در شهرها، نظام پدافند شهری تدوین شده است.

وی افزود: ۷۲.۵ تا ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهرها متمرکز شده که از این لحاظ در راستای صیانت از مردم، پدافند غیرعامل در شهرها حائز اهمیت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بحث امنیت و حفظ تداوم کارکرد خدمات شهری ارتباط نزدیکی در شهرها با زندگی مردم دارد؛ بنابراین تمهیدات لازم پدافندی برای جلوگیری از مختل شدن زندگی شهری اهمیت دارد.

جلالی بیان کرد: در جنگ‌های ترکیبی، زیرساخت‌های شهری جزو اهداف نظامی محسوب می‌شوند و در اینجا است که وابستگی مردم به خدمات شهرها و رابطه با دولت و حاکمیت نمود پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در شهرها بالغ بر ۳۰ تا ۷۰ شبکه زیرساختی و کارکردی فعالیت دارند که مدیریت شهری در راستای جلوگیری از تعارض‌ها در این بین حائز اهمیت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در صورت بی‌توجهی به مباحث پدافند غیرعامل، حفظ تداوم کارکرد و برگشت‌پذیری در شهرها، در کمترین زمان ممکن با چالش امنیتی در شهرها مواجه می‌شویم.

جلالی عنوان کرد: ایجاد اطمینان و آرامش خاطر برای مردم در حوزه شهری، یکی از مؤلفه‌های حکمرانی مطلوب شهری است.

وی اضافه کرد: استفاده از رویکرد سیستمی و شبکه‌ای در الگوهای شهرسازی مدرن، تعریف مستقل زیرساخت‌ها، توسعه فناوری‌های نوین و استفاده از زیرساخت‌های نرم وابسته به فضای سایبری برای خدمات‌رسانی بیشتر از جمله راهکارهای مفید و مؤثر در حوزه پدافند غیرعامل شهری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: تهدیدات نظامی، سایبری، زیستی، تروریستی و ترکیبی از جمله مواردی است که در حوزه پدافند غیرعامل شهرها اهمیت دارد.

جلالی تصریح کرد: ساماندهی مراکز پرخطر و جابه‌جایی تأسیسات پرخطر داخل شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: تمامی شهرهای ما در کشور باید طرح تخلیه و اسکان اضطراری به همراه سازمان‌دهی سامانه مراکز اردوگاهی و پناهگاهی در شهرها را داشته و الزامات پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه و عمران شهری را رعایت کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: برگزاری مانور برای خطرات ممکن‌الوقوع و رزمایش‌های آزمایشی در راستای کسب آمادگی بیشتر امری حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار