معاون استاندار یزد:

دستگاه‌های نقش آفرین باید نسبت به مکتوب کردن و چاپ کتاب نقش خود اقدام کنند

عزیزی با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس گفت: دستگاه‌های نقش آفرین باید نسبت به مکتوب کردن و چاپ کتاب نقش خود اقدام کنند که البته کتاب برخی دستگاه‌ها چاپ شده، برخی نیز در دست چاپ بوده، اما دستگاه‌هایی که تاکنون اقدام نکردند نیز باید در کتاب نقش آفرینی خود را به چاپ برسانند.
کد خبر: ۶۰۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ - 16July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نشست شورای هماهنگی و هئیت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با حضور سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، «علی اکبر عزیزی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان در تالار کوثر استانداری یزد برگزار شد.

عزیزی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران بر ضرورت تکمیل یادمان‌های شهدا تا دهه مبارک فجر تاکید کرد و اظهار داشت: تاکید ما بر احداث و تکمیل یادمان‌های شهداست و مردم عزیز، دانشگاه‌ها، هئیت مذهبی و همه عزیزانی که درخواست تدفین شهدای گمنام داشتند باید در راستای تکریم مقام این عزیزان نسبت به ساخت یادمان اقدام کنند.

وی افزود: خوشبختانه کار ساخت یادمان شهدای گمنامی که در سال گذشته در ۱۵ منطقه استان تدفین شدند یا به پایان رسیده یا پیشرفت ۵۰ درصد داشته که البته باید در زمینه تکمیل آن‌ها نیز اقدام شود هر چند تعدادی از قبور مطهر شهدای گمنام در سالیان قبل‌تر هم وجود دارد که باید در زمینه احداث یادمان اقدام شود.

عزیزی با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: دستگاه‌های نقش آفرین باید نسبت به مکتوب کردن و چاپ کتاب نقش خود اقدام کنند که البته کتاب برخی دستگاه‌ها چاپ شده، برخی نیز در دست چاپ بوده، اما دستگاه‌هایی که تاکنون اقدام نکردند نیز باید در کتاب نقش آفرینی خود را به چاپ برسانند. ۱۶ دستگاه تا به امروز کتاب نقش آنها در دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

معاون استاندار حفظ آثار و ارز‌ش‌های دفاع مقدس را یکی از رویکرد‌های جدی استان دانست و گفت: یکی از روش‌های تحقق این مهم چاپ کتاب است که امیدواریم اهتمام جدی دستگاه‌ها را در این خصوص شاهد باشیم

وی با اشاره به رونمایی ۳۳ جلد کتاب درحوزه دفاع مقدس در حاشیه نشست شورا ابراز داشت: با همت دستگاه‌های استان انتظار داریم تا پایان سال ۶۰ جلد کتاب به رشته تحریر درخواهد آمد.

عزیزی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ارتش بر تشکیل ستاد ذیل آن و کمیته ها تاکید کرد و یادآور شد: ان‌شاءالله با همکاری سپاه و با تجربه خوبی که در برگزاری یادواره‌ها دارند یادواره خوبی درخور شهدای دفاع مقدس مخصوصا شهدای ارتش برگزار کنیم.

وی با اشاره به نصب ماکت موشک ها در موزه دفاع مقدس یزد گفت: بر اساس مصوبه قبلی هیئت امنای مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس، مجموعه سازمان سیما و منظر شهرداری زیرساخت‌های نصب ماکت‌های موشک در موزه دفاع مقدس را تکمیل کنند که فضای خوبی ایجاد شده و حتما ماکت‌ها نصب شود.

در پایان نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس یزد از ۳۳ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار