فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) تاکید کرد؛

لزوم بیان و تبیین حقایق دوران دفاع مقدس

سردار «اکبری» گفت: اگر امروز موضوعات مربوط به دوران دفاع مقدس و جبهه به درستی بیان نشوند دشمن آن‌ها را تحریف خواهد کرد.
کد خبر: ۶۰۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 15July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «علی‌محمد اکبری» فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) ظهر امروز در آیین نکوداشت شهدا و نقش‌آفرینان عملیات رمضان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، اظهار داشت: در زمان شروع جنگ تحمیلی رزمندگان چهارمحال و بختیاری در قالب گروه‌های متعدد در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کردند در عملیات رمضان نیز حدود ۳۰۰ نفر از مردم این استان حضور داشتند و تعدادی از آن‌ها نیز به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی افزود: اگر امروز موضوعات مربوط به دوران دفاع مقدس و جبهه به درستی بیان نشوند دشمن آن‌ها را تحریف خواهد کرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به این موضوع اشاره داشتند که لازم است واقعیت‌های این دوران به درستی بیان شوند تا دشمن توانایی تحریف آن‌ها را نداشته باشد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) با بیان اینکه یکی از واقعیت‌های دوران دفاع مقدس فتح‌ها و عدم فتح‌ها است، ادامه داد: در طول جنگ تحمیلی عملیات‌های بسیار زیادی توسط رزمندگان ایرانی اجرا می‌شد که تعداد زیادی از آن‌ها به فتح و پیروزی می‌رسید، اما برخی از عملیات‌ها نیز ناموفق بودند که لازم است علت‌های عدم فتح در این عملیات‌ها بیان شوند.

سردار اکبری عنوان کرد: یکی از عملیات‌هایی که به عنوان عدم فتح در دوران دفاع مقدس شناخته می‌شود عملیات رمضان است که موانعی که دشمن ایجاد کرده بود و آمادگی بالای آن‌ها یکی از علل عدم فتح در این عملیات به شمار می‌آید، اما عملیات‌های بسیاری نیز در دوران دفاع مقدس به فتح و پیروزی رسید مانند عملیات بیت‌المقدس که به آزادسازی خرمشهر منتهی شد.

وی اضافه کرد: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در عملیات‌های متعدد دوران دفاع مقدس از جمله عملیات والفجر ۴، کربلا ۵، و... رشادت‌های بسیاری از خود نشان دادند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) تصریح کرد: رزمندگان ایرانی در جنگ سخت و نظامی مقابل دشمن ایستادگی کردند و این موضوع مایه افتخار آن‌ها است که از میهن خود دفاع کردند همچنین دشمن جنگ‌های نیمه سخت زیادی علیه جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی کردند تا به هدف خود که از بین بردن انقلاب اسلامی است دست پیدا کنند، اما مردم با هوشیاری خود از انقلاب و آرمان‌های شهدا دفاع کردند.

سردار اکبری با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان برعلیه جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: امروز نیز دشمنان با به کارگیری این نوع جنگ برعلیه کشور سعی دارند از هر طریقی به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار