وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قدرت بالای هنر مردم اقوام مختلف را گرد هم جمع می‌کند

«اسماعیلی» با اشاره به اینکه هنر قدرتی دارد که می‌تواند مردمانی با قومیت و گویش‌های متفاوت را در کنار یکدیگر جمع کند، گفت: در سرتاسر ایران هنرمندان و استعداد‌های هنری بزرگی وجود دارد و بنابر این موضوع لازم است به هنر و به ویژه هنر اصیل ایرانی احترام بگذاریم.
کد خبر: ۶۰۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ - 13July 2023

قدرت بالای هنر مردم اقوام مختلف را گرد هم جمع می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در اختتامیه جشنواره موسیقی محلی زاگرس‌نشینان با اشاره به بی‌نظیر بودن این جشنواره، اظهار داشت: این جشنواره بیانگر قدرت شگفت‌انگیز هنر در ایجاد انسجام و همبستگی ملی است.

وی با اشاره به اینکه هنر قدرتی دارد که می‌تواند مردمانی با قومیت و گویش‌های متفاوت را در کنار یکدیگر جمع کند، افزود: در سرتاسر ایران هنرمندان و استعداد‌های هنری بزرگی وجود دارد و بنابر این موضوع لازم است به هنر و به ویژه هنر اصیل ایرانی احترام بگذاریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موسیقی مقامی و محلی هنر ایرانیان بوده است که طی قرن‌ها به صورت سینه به سینه انتقال یافته و به نسل امروز رسیده است به همین جهت توسعه موسیقی محلی یکی از برنامه‌های است که در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارد.

اسماعیلی با اشاره به فرهنگ اصیل ایرانی، عنوان کرد: براساس این فرهنگ غنی مردم ایران با احترام و تکریم سنت‌های یکدیگر با قوت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: زمانی که ملیت ایرانی ایجاد شد در سایر مناطق دنیا مانند اروپا دولت‌شهر‌ها مورد توجه قرار داشت، ملیت قدیمی ایرانی پس از ورود اسلام نیز درخششی چندین برابر پیدا کرد و امروز شاهد هستیم سنت‌های دینی و آداب ملی ایرانی به گونه‌ای با یکدیگر آمیخته شده‌اند که قابل تفکیک نیستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفکر برخی مبنی بر جدا کردن تمدن ایرانی و اسلامی از یکدیگر درواقع یک تفکر ناپخته است، خاطرنشان کرد: مردم ایران با داشتن گویش، زبان و اقوام متفاوت در زیر یک پرچک واحد با یکدیگر زندگی می‌کنند و درحال حرکت به سمت ایجاد تمدن بزرگ ایرانی اسلامی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار