وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است

«اسماعیلی» با اشاره به اینکه فرهنگ یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه‌های گذشته بوده است، گفت: بازدید چند ساعته ایشان از نمایشگاه کتاب نیز بیانگر توجه ویژه‌ای است که به مسائل فرهنگی دارند بنابراین باید متولیان فرهنگی به خوبی به وظایف خود عمل کنند.
کد خبر: ۶۰۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴ - 13July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز (پنج‌شنبه) در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در کشور، اظهار داشت: برخی افراد به صورت آگاهانه یا غیرآگاهانه سعی دارند به جامعه اینگونه القا کنند که وضعیت فرهنگی مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی افت پیدا کرده است درحالی که این موضوع یک اتهام بزرگ است چراکه انقلاب اسلامی جامعه کشور را عفیف‌تر، منسجم‌تر و مومن‌تر از گذشته کرد.

وی افزود: درحال حاضر در کشور با یک تهاجم فرهنگی بسیار بزرگ مواجه هستیم و مردم کشور نیز پرچم‌دار مقاومت در حوزه فرهنگی هستند درحالی که تمدن غرب درحال افول است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه‌های گذشته بوده است، ادامه داد: بازدید چند ساعته ایشان از نمایشگاه کتاب نیز بیانگر توجه ویژه‌ای است که به مسائل فرهنگی دارند بنابراین باید متولیان فرهنگی به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

اسماعیلی بر پایین بودن سرانه مطالعه در کشور تاکید کرد و گفت: باید در حوزه مدیریت فرهنگی عناصر جدیدی به کار بگیریم چراکه کار سختی در پیش داریم، امروزه جمعیتی بالغ‌بر ۳۴ میلیون نفر به بازی‌های رایانه‌ای مشغول هستند و حدود چهار میلیون نفر نیز به صورت حرفه‌ای فعالیت داشته و ۲۱ ساعت از وقت خود در یک هفته را به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص می‌دهند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری در کشور، عنوان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار قرار دارد مسجدمحوری است همچنین باید فضای فعالیت برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در موضوعات مربوط با فرهنگ باز شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: لازم است اقتصاد فرهنگی در کشور فعال شود چراکه درحال حاضر برخی افراد به دنبال تحریم فرهنگ و هنر در کشور هستند، اما با این وجود جشنواره‌های فجر و نمایشگاه کتاب با شکوه بالایی برگزار شدند.

اسماعیلی یادآور شد: تغییر بخشنامه‌های فرهنگ و هنر کشور به ویژه حوزه‌های سینما، موسیقی و مطبوعات در دستور کار قرار دارد و سند موسیقی کشور نیز درحال تدوین است البته باید توجه داشت که موسقی باید در راستای اهداف انقلاب اسلامی باشد و هنرمندانی که در جریان انقلاب هستند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه مصلی شهرکرد قابلیت این موضوع را دارد که محور فعالیت‌های فرهنگی چهارمحال و بختیاری باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها