وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انقلاب بزرگی در حوزه هنر درحال شکل‌گیری است

«اسماعیلی» با اشاره به انقلاب بزرگی که در حوزه هنر درحال شکل‌گیری است، گفت: مقرر است یک درصد از درآمد‌های شرکت‌ها و بانک‌های دولتی به صندوق هنر اختصاص پیدا کند همچنین وزارت نفت به عنوان اولین مجموعه دولتی در این زمینه ورود پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۰۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ - 13July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در دیدار با «غلامعلی حیدری» استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشینه تاریخی این استان، اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار این استان در دوران معاصر نیز حضور پررنگی در تمامی وقایع مهم کشور داشتند.

وی افزود: در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز مردم چهارمحال و بختیاری سهم بزرگی در کسب پیروزی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشتند همچنین در حوزه هنری نخبگان این استان در ادوار مختلف برای جمهوری اسلامی ایران منشا خیر و برکت بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمان حیات خود فراز و نشیب‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگ و هنر داشته است، ادامه داد: در سال ۱۳۸۴ اقتصاد کتاب در کشور برابر با ۲۵۰ میلیارد تومان بود، اما این رقم در سال ۱۴۰۰ به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ در کشور طی سال‌های گذشته به عمد تضعیف شده است، عنوان کرد: در صحبت‌های استاندار چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرکرد به این موضوع اشاره می‌شود که در شهرکرد کتابخانه مرکزی وجود ندارد و این موجب شرمندگی من است.

وی بر توسعه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت: درحال حاضر ۱۰۰ هزار هنرمند، ۱۰ هزار فعال قرآنی و بیش از شش هزار خبرنگار تحت پوشش صندوق هنر هستند، ما نیز آمادگی داریم مشکل بیمه اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری را حل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: با وجود اینکه توسعه نرم‌افزاری در دستور کار دولت قرار دارد و مقرر شده پروژه‌های جدید راه‌اندازی نشوند، اما با وجود حجم بالای عقب‌ماندگی در استانی مانند چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی پروژه‌های موردنیاز استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسماعیلی با اشاره به انقلاب بزرگی که در حوزه هنر درحال شکل‌گیری است، تصریح کرد: مقرر است یک درصد از درآمد‌های شرکت‌ها و بانک‌های دولتی به صندوق هنر اختصاص پیدا کند همچنین وزارت نفت به عنوان اولین مجموعه دولتی در این زمینه ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار