حقوق بشر آمریکایی/ جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

آمریکا نماد استکبار/ عزت و اقتدار ملت ایران مرهون مقاومت است

حجت‌الاسلام «طیبی‌فر» آمریکا را نماد استکبار دانست و گفت: قارون‌های منطقه بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار در دوران دفاع مقدس از طرف آمریکا و سرمایه‌داران منطقه به دشمنان ما کمک کردند.
کد خبر: ۵۹۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ - 28June 2023

شهید بهشتی جریان های انحرافی را به خوبی می شناختبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، به مناسبت هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله ‌بهشتی و یارانش از جمله شهید رحمن استکی، نماینده وقت مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، شامگاه سه‌شنبه ۶ تیر در مسجد جامع شهرکرد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین طیبی‌فر» جانشین نماینده ولی‌ فقیه در سپاه و مسئولان ارشد استان، اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

حجت الاسلام طیبی‌فر در این مراسم اظهار داشت: این هفته را رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کرده‌اند بخاطر اینکه در این هفته از ۶ تیرماه تا دوازدهم جنایاتی توسط آمریکایی‌ها و عُمالشان در این کشور اتفاق افتاد که حقیقتاً آن معنایی که از حقوق بشر آمریکایی تعریف می‌کنند غیر از این‌ها نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، به گوشه‌هایی از جنایات آمریکا در ایران ازجمله؛ ترور آیت‌الله خامنه‌ای در ششم تیر، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از مسئولین کشور در هفتم تیر، ترور شهید کچویی رئیس زندان اوین و همچنین ترور شهید محراب آیت الله صدوقی در ۱۱ تیر اشاره کرد که توسط عمال آمریکا یعنی منافقین، اشاره کرد.

وی، بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث با حمایت آمریکا و به شهادت رساندن ۱۱۰ نفر و مجروحیت بیش از ۵ هزار نفر از مردم این منطقه را یادآوری کرد و گفت: هنوز اثرات و تبعات این بمباران شیمیایی ادامه دارد و این‌ها از کار‌های حقوق بشری آمریکاست که انجام داده و هنوز هم این کار‌ها را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام طیبی فر افزود: سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران بر روی خلیج فارس با ۲۹۰ مسافر از سوی آمریکایی ها، که ۶۶ نفر از آن‌ها کودک، ۵۳ نفر زن و ۴۶ نفر از اتباع کشور‌های دیگر بودند و اعطای مدال افتخار به ناخدای آن کشتی، معنای حقوق بشر آمریکایی است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به همین دلیل این هفته را در دیدار با خانواده معظم شهدا بعنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کردند، بخاطر این نوع از جنایاتی که آمریکایی‌ها انجام دادند.

این مسئول با اشاره به دو نکته قرآنی، به تشریح سه گروه از کسانی پرداخت که همواره مقابل انبیاء و اولیا و حاکمان اسلامی و حاکمیت حق، در طول تاریخ ایستادگی کرده اند.

حجت الاسلام طیبی فر، گروه اول را قدرت‌های استکباری دانست که نماد آن‌ها در قرآن فرعون و نمرود است و گروه دوم را مترفین دانست که نماد آن‌ها قارون است و از هرراهی سرمایه جمع آوری کرده و از این سرمایه برای ایستادگی مقابل حاکمیت حق استفاده می‌کنند.

وی با تشریح ویژگی‌های گروه سوم که مقابل حاکمیت حق ایستادگی می‌کنند، گفت: گروه سوم کسانی هستند که مظهر اغفال و افساد هستند مانند سامری که مظهر اغفال است و مانند بلعم باعورا که مظهر افساد است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: نماد استکبار در حال حاضر آمریکاست و نماد قارون، قارون‌های منطقه هستند که بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار در دوران دفاع مقدس از طرف آمریکا و سرمایه داران منطقه به دشمنان ما کمک کردند و امروز هم هزینه می‌کنند تا ضربه به نظام جمهوری اسلامی بزنند.

این مسئول تصریح کرد: آن‌هایی که نماد سامری هستند، کسانی هستند که سر سفره انقلاب نشستند، از سفره انقلاب خوردند، از سفره انقلاب شهرت و مقامی و ریاستی پیدا کردند و بعد از پشت به نظام و ولایت خنجر زدند.

حجت الاسلام طیبی‌فر نماد بلعم باعورا، را آدم‌های ظاهرالصلاح دانست که با دشمن و بیگانه همکاری می‌کنند و این‌ها نماد‌هایی هستند که خداوند برای ما بیان کرده است.

وی در بیان نکته دوم قرآنی اضافه کرد: خداوند وعده داده و بیانیه صادر کرده، گفته آن ملت و مردمی که کنار رهبرشان بایستند و کمک کنند خداد طی چند بیانیه و اعلامیه رسما اعلام کرده آن‌ها به کجا می‌رسند.

حجت الاسلام طیبی‌فر با اشاره به چند آیه شریفه از قرآن کریم، پیروزی را آن مؤمنین و رسول الله و کسانی دانست که در کنار اولیاءالله بایستند و مقاومت کنند و ذلت و خواری را از آن کسانی دانست که مقابل رسول الله، مؤمنین و اولیاء الله می‌ایستند.

وی، با اشاره به آیاتی دیگر از کلام الله مجید، غلبه نهایی را از آن لشگریان الهی و سربازان نظام اسلامی دانست و گفت: اگر خداوند اراده کند کسی را پیروز کند هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند بر او غلبه کند.

این مسئول با نکوهش افرادی که خدمات نظام جمهوری اسلامی را نادیده گرفته و فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینند، تغییر رویکرد کشور‌های منطقه را یادآوری کرد و با اشاره به دیدار اخیر گروه‌های مقاومت با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: این دیدار‌ها نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی و ضعیف بودن رژیم صهیونیستی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، اقتدار ملی کشور‌ها با هدایت‌های نظام جمهوری اسلامی و رهبر جمهوری اسلامی را عامل تغییرات منطقه‌ای دانست و افزود: عزت و اقتداری که ملت ایران به دست آورده به خاطر مقاومت است.

وی، استقبال گسترده از رئیس جمهور ایران در کشور‌های مختلف را یادآوری کرد و تصریح کرد: آمریکا دیگر قدرتمند دنیا نیست و کسی به حرفش گوش نمی‌کند. این‌ها کار این ملت و خانواده‌های شهدا و ایستادگی و مقاومت هاست که ذیل هدایت امام و رهبری است و این وضع جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر، گفت: ما امروز تاریخ را مرور می‌کنیم تا آمریکا را بیشتر بشناسیم و حقوق بشر آمریکایی را هم بهتر بفهمیم که به چه معناست.

در ادامه این مراسم یکی از ذاکران اهل بیت به ذکر توسل و مرثیه در سوگ شهادت یاران انقلاب و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و شهید دیارمان شهید رحمن استکی از شهدای هفتم تیر پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها