در آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت دفاع و وزارت علوم؛

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح: آمریکایی‌ها از شکست‌های خود سردرگم شده‌اند/ وزارت دفاع برای دستیابی به بازدارندگی مؤثر تلاش می‌کند

امیر سرتیپ «آشتیانی» با اشاره به هجمه‌های مختلف دشمنان علیه نظام اسلامی طی چهار دهه گذشته گفت: به فضل الهی، ما در مواجهه با تمامی غائله‌ها و توطئه‌ها سربلند بوده‌ایم و آمریکایی‌ها از شکست‌های خود سردرگم شده‌اند.
کد خبر: ۵۹۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ - 26June 2023

وزارت دفاع برای دستیابی به بازدارندگی مؤثر تلاش می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا قرایی آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد، اظهار داشت: وزارت دفاع مسئولیت پشتیبانی تسلیحاتی و تجهیزاتی از نیرو‌های مسلح را بر عهده دارد که در ابعاد مختلف صورت می‌گیرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه تعامل با مجموعه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها مأموریت وزارت دفاع را تسهیل می‌کند، افزود: این وزارتخانه نقش مهمی را در تقویت بنیه دفاعی کشور بر عهده دارد و در مسیر بازدارندگی مؤثر تلاش می‌کند و این ثمره تلاش شبانه‌روزی شما عزیزان است.

وزیر دفاع با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب مورد هجمه‌های مختلف دشمنان قرار گرفته است، عنوان کرد: به فضل الهی از همه غائله‌ها و توطئه‌ها سربلند بیرون آمده‌ایم و این ایستادگی دارای رموز زیادی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از شکست‌های خود سردرگم شده‌اند، یادآور شد: ما اگر در مسیر امام (ره) و رهبری باشیم، هر اتفاقی برای ما خیر است و پیروزی نصیب ما خواهد شد؛ وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح هم با این نگاه حرکت می‌کند.

امیر آشتیانی ادامه داد: اگر ما در مسیر حق و تبعیت از آرمان‌ها و ارزش‌های الهی و دینی باشیم، هر رخداد و پدیده‌ای در عالم برای ما منفعت خواهد داشت؛ اگر هم در مسیر عکس آن و تبعیت از شیطان باشیم، هر اتفاقی برای ما شرّ خواهد بود.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه دشمن سه وجه ثبات سیاسی، قدرت دفاعی و قدرت منطقه‌ای ما را هدف قرار داده است، بیان کرد: این سه وجه امنیت می‌آورد و دشمن در وجه ثبات سیاسی، جنگ ترکیبی را راه انداخته است.

وی عنوان کرد: دشمن در سناریوسازی به توان بالایی رسیده است تا بتواند در آینده اقدامی را انجام دهد؛ ما هم باید تقویت سناریوسازی را دستور کار داشته باشیم تا بتوانیم زمینه اقدامات آینده را از قبل فراهم کنیم.

امیر آشتیانی با بیان اینکه توسعه توانمندی‌های دفاعی متأثر از همکاری‌های دفاعی در عرصه ملی است، گفت: باید به سمتی برویم که سرریز توانمندی‌های دفاعی در عرصه‌های غیرنظامی وارد شود و همکاری با وزارت علوم به این حوزه کمک می‌کند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگانی می‌تواند مایه اصلی پیشرفت را فراهم کند و با توجه به تحولات حوزه منابع انسانی لازم است که با برنامه‌ریزی به این سمت حرکت کنیم.  

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار