رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

همراهی با حضرت سیدالشهدا (ع)، ضامن سعادت است

حجت‌الاسلام «رستمی» گفت: مسیر امام حسین (ع)، سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به زندگی همراه با سعادت است.
کد خبر: ۵۹۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ - 23June 2023

همراهی با حضرت سیدالشهدا (ع)، ضامن سعادت است به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم بدرقه کاروان پیاده مشهد - کربلا، اظهار داشت: کتاب «کامل الزیارات» که ۷۵۰ حدیث دارد که ۵۰۰ حدیث آن مربوط به زیارت امام حسین (ع) است که تأمل در این احادیث بسیار سفارش شده است، براساس این احادیث هر فردی که برای زائران حرم مطهر امام حسین (ع) هزینه‌ای کند و آن‌ها را راهی زیارت آن حضرت کند، به طور قطع خداوند این هزینه را برای او چندین برابر کرده و به خودش بازمی‌گرداند به نحوی که برکت در زندگی‌ او نمایان خواهد شد.

وی افزود: کاروان پیاده مشهد - کربلا  این مسیر را ۷۲ روز طی خواهند کرد و خداوند توفیق حرکت در این مسیر را به آنان عطا کرده است ما موظف هستیم که دائم در حرکت باشیم و این حرکت نیز باید از دل برآید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دعا می‌کنیم که خدایا به ما توفیق همراهی امام حسین (ع) را بده، این معیت و همراهی به معنای رسیدن به نقطه‌ای است که لیاقت داشته باشید که بگویید «ما با حسین هستیم» لذا هر نمازی باید یک ارتقا برای ما بیاورد، گاهی اوقات ما غفلت می‌کنیم و گرفتار خودمان می‌شویم و مصیبت‌های دنیایی مانع حرکت ما می‌شود در صورتی که دغدغه‌مان باید این باشد که فردای مرگ از ما از چه خواهند پرسید.

رستمی بیان داشت: کاروان پیاده انصار الحسین (ع) سختی‌هایی در مسیر دارند، اما موعد برایشان این است که من به حسین برسم، آخر زندگی این است که آیا به امام حسین رسیدیم یا نه؛ آخر زندگی ما این است که خودمان را در نهایت به کجا رساندیم، حواسمان باشد خودمان را برای لحظه مرگ آماده کنیم، مسیر امام حسین (ع)، سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به زندگی همراه با سعادت است.

اعضای کاروان پیاده مشهد - کربلا بعد از برگزاری مراسم بدرقه برای بیست و دومین سال متوالی سفر معنوی خود را با پای پیاده از مشهدالرضا به کربلای معلی شروع می‌کنند و دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر را با پای دل طی خواهند کرد.

اعضای این کاروان از استان‌های خراسان‌های رضوی و جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور می‌کنند و بعد از طی تشریفات قانونی از مرز شلمچه وارد کشور عراق خواهند شد و به اقیانوس زائران پیاده امام حسین (ع) در کشور عراق می‌پیوندند و در روز اربعین در حرم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نایب‌الزیاره و دعاگوی مردم شریف ایران اسلامی خواهند بود.

بیش از ۸۰ نفر از موکب‌داران کشور عراق، در آیین بدرقه بیست و دومین کاروان پیاده انصار الحسین (ع) (کاروان پیاده مشهد _ کربلا) شرکت کردند. این موکب‌داران همه‌ ساله در ایام اربعین در مسیر بصره تا کربلا با برپایی موکب‌های پذیرایی به ارائه خدمات و میزبانی از زائران اربعین حسینی می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار