مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

انسجام توانمندی‌ها جنگ شناختی دشمن را خنثی می‌کند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: دشمن در جنگ‌های ترکیبی و شناختی در تلاش است تا جای دوست و دشمن، شهید و جلاد و خادم و خائن را عوض کند؛ بر همین اساس برای مقابله با این جنگ‌ها باید همچون دفاع مقدس توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف منسجم کنیم.
کد خبر: ۵۷۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳ - 22February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت شهرستان کاشمر به ریاست «امیر دایی صراف» فرماندار این شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در کاشمر برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با تأکید بر اینکه به‌رغم بدخواهی‌های دشمن، خداوند با ماست، اظهارداشت: گاهی نگاه به حجم دشمنی‌های نظام سلطه انسان را مبهوت می‌کند اما توجه به لطف خداوند، همت اولیا دین و مجاهدت جان‌برکفان عرصه‌های عزت و شرف، مردم ایران اسلامی را به آینده انقلاب اسلامی امیدوارتر می‌کند.

وی افزود: در جریان اغتشاشات پاییز امسال با اینکه دشمن محاسبات دقیقی داشت اما با نقش‌آفرینی مردم، آنچه تصور می‌کرد عکس آن محقق شد.

این مسئول در ادامه به حضور پیکر شهدای گمنام در سطح کشور اشاره کرد و گفت: روزی که پیکر این شهدای والامقام وارد کشور شد و در استان‌های مختلف مورد استقبال مردم قرار گرفت و در جای‌جای کشور تشییع و به خاک سپرده شدند شکاف ایجاد شده بواسطه تحرکات دشمن و ایادی داخلی آن ترمیم شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن به‌عنوان تهدید امروز، تصریح کرد: جنگ شناختی خروجی جنگ ترکیبی است. هدف کانونی که دشمن در جنگ شناختی دنبال می‌کند تصرف مغزهاست.

وی تأکید کرد: دشمن در جنگ‌های ترکیبی و شناختی در تلاش است تا جای دوست و دشمن، شهید و جلاد و خادم و خائن را عوض کند؛ برای مقابله با این جنگ‌ها باید همچون دفاع مقدس توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف منسجم کنیم.

یوسفعلی‌زاده در ادامه با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی در جهاد تبیین، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های اخیر برای مقابله با توطئه‌های نظام سلطه، جهاد تبیین را مورد تأکید قرار دادند.

این مسئول تأکید کرد: اگر واقعا نسبت به نوجوانان و جوانان ایران اسلامی دغدغه داریم و دلسوز هستیم باید همچون دفاع مقدس به تکلیف دینی و انقلابی خود عمل کنیم و به جهاد تبیین که وظیفه آحاد جامعه است اولویت بدهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از بسترهای جهاد تبیین، تبیین ارزش‌های ناب دفاع مقدس و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت است که در قالب مکتب امام خمینی (ره)، مکتب بسیج و مکتب شهید سلیمانی ارائه شده است.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: در جهاد تبیین باید دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی مورد توجه ویژه قرار گیرند، لذا همه دستگاه‌ها باید یاریگر آموزش و پرورش در این امر باشند. روایتگری در مدارس با هدف بیان حقایق با زبان فصیح و بلیغ و برقراری ارتباط چهره‌به‌چهره با دانش‌آموزان که دامنه آن اولیا و مربیان را در بر می‌گیرد، از جمله اقداماتی است که در عرصه جهاد تبیین می‌توان انجام داد.

وی بهره‌گیری از فضای مجازی را در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ضروری دانست و افزود: فضای مجازی یک عالم تهدید و فرصت است. باید برای استفاده از فرصت موجود در این عرصه در جهت مقابله با تهدیدات دشمن سواد رسانه‌ای خود را ارتقا داده و مهارت پیدا کنیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان توطئه‌های دشمن در این حوزه خنثی شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: بحمدالله شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با مسئولیت فرمانداران و با حضور اعضا در شهرهای مختلف شکل گرفته است. امیدواریم با نقش‌آفرینی این دو مجموعه ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت که میراث امام خمینی (ره) و شهیدان است حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود.

در این نشست اعضای این شورا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان کاشمر به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار