سه‌شنبه ۱۷ اسفند صورت می‌گیرد؛

بررسی موضوع «صحیفه‌ سجادیه؛ الهیات نیایش اسلام» در سوره

بیست و ششمین قسمت برنامه تلویزیونی سوره به موضوع «صحیفه‌ی سجادیه؛ الهیات نیایش اسلام» اختصاص دارد و میهمان این قسمت از برنامه محمدعلی مهدوی‌راد، قرآن‌پژوه و دانشیار دانشگاه تهران است.
کد خبر: ۵۱۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ - 08March 2022

بررسی موضوع «صحیفه‌ سجادیه؛ الهیات نیایش اسلام» در سورهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بیست و ششمین قسمت برنامه تلویزیونی سوره به موضوع «صحیفه‌ی سجادیه؛ الهیات نیایش اسلام» اختصاص دارد.

میهمان این برنامه محمدعلی مهدوی‌راد، قرآن‌پژوه و دانشیار دانشگاه تهران است.

«آفاق سنت: پژوهشی در تعریف، حجیت و ابعاد نقش آفرینی سنت در تفسیر قرآن» و «عیار گفتار» از جمله آثار منتشر شده از مهدوی راد است.

در بخشی از سرمقاله این قسمت از سوره آمده است: صحیفه سجادیه معروف به زبور آل محمد مجموعه‌ای است دربردارنده دعاها و راز و نیازهای امام چهارم، امام زین‌العابدین علیه السلام. صحیفه سجادیه محصول روزگار شدت محدودیت و غربت شیعیان و امامان شیعه است. روزگاری ۳۵ ساله، حد فاصل عاشورای سال ۶۱ تا سال ۹۵ هجری قمری. روزگار شکست خون‌بار توابین از بنی‌امیه، دوره قتل عام چند هزار نفر از همراهان مختار ثقفی، و واقعه سیاه حَرّه. در نامگذاری شرح‌ها و کتاب‌های مرتبط با صحیفه، کلیدواژه‌های مرتبط با عرفان و سیر و سلوک کاربرد بیشتری دارند. در واقع نگارندگان این آثار صحیفه سجادیه را مبنا و راهنمای عرفان شیعی و مورد تأیید اهل بیت می‌دانند.

بیست و ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره سه‌شنبه هفدهم اسفند ماه ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و بازپخش آن شنبه بیست و یکم اسفندماه ساعت ۱۴ است.

برنامه تلویزیونی «سوره»، با سردبیری و اجرای مسعود دیانی و تهیه کنندگی مرتضی روحانی سه شنبه شب ها ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار