درخشش استان مازندران در سومین جشنواره ملی «افتخار من»

«محمدرضا میار عباسی» از استان مازندران در سومین جشنواره ملی «افتخار من» موفق به کسب عنوان نخست بخش فیلم کوتاه شد.
کد خبر: ۶۶۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰ - 29April 2024

درخشش استان مازندران در سومین جشنواره ملی «افتخار من»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، امروز با حضور امیر «نبی سهرابی» جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار «نادر ادیبی» مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و با حضور برخط ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تقدیر از برگزیدگان در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

همچنین در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی امیریان» رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس کشور، سردار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جعفر طباطبایی» رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

این مراسم در استان مازندران با حضور سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، سرهنگ «کاظم محرابی» مسئول پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد، از «محمدرضا میار عباسی» نوه «منصور میار عباسی» به عنوان نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره با اهدای تندیس جشنواره و لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

«منصور میار عباسی» که برای دریافت هدیه در این مراسم حضور یافت ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر «محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام «محمدرضا» است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمنداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

«کاظم محرابی» مسئول پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران نیز با بیان اینکه ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره که ۱۵ بهمن سال گذشته در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دلنوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دلنوشته و... با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

«منصور میار عباسی» از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار