در نشست «کارگروه‌های حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید» انجام گرفت؛

بررسی چالش‌های اجرای برنامه‌های عملیاتی بنیاد شهید برای خدمت به ایثارگران

نخستین گردهمایی تدوین برنامه عملیاتی کارگروه‌های حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ - 12December 2021

برنامه عملیاتی کارگروه‌های حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران بررسی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (شنبه) در نخستین گردهمایی تدوین برنامه عملیاتی کارگروه‌های حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران  در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تحقق اهداف راهبردی و کلان در حوزه حقوقی ایثارگران، اظهار داشت: تکالیف بررسی و احصاء چالش‌ها و مسائل عمده فراروی تحقق برنامه‌ریزی عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اسناد فرادستی از اهداف تشکیل کارگروه‌های حقوقی و امور مجلس هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: توجه به وضعیت موجود استان‌ها، ارتقای سطح علمی، آموزشی و توانمندی ایثارگران و خانواده آنان به‌منظور نقش‌آفرینی فعال و حضور مؤثر در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از اهداف راهبردی کارگروه‌های حقوقی محسوب می‌شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ارزیابی و سنجش اثربخشی برنامه عملیاتی به معنای میزان تحقق اهداف راهبردی و عملکردی است. برای ارزیابی برنامه عملیاتی باید اهداف خرد را از شیوه‌های مختلف در مقاطع زمانی مشخص و منظم با وضع مطلوب مندرج در برنامه عملیاتی مقایسه کرد.

وی با اعلام اینکه هر اداره کل استانی پس از انجام ارزیابی انطباق، به‌صورت ماهانه جلسه‌ای را به‌منظور «تحلیل پیشرفت برنامه عملیاتی» برگزار خواهد کرد، افزود: مرور وضعیت پیشرفت برنامه اداره کل استانی، بررسی دلایل انحراف فعالیت‌هایی با انحراف بیش از پنج درصد، شناسایی راه‌حل‌ها، ارائه تدابیر یا طراحی میان‌بر برای غلبه بر تأخیر‌ها و عوامل تأخیر، و ارائه بازخورد به واحد‌های تخصصی ستاد در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌ها از جمله محور‌های مور بررسی در جلسات ماهانه است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: به لحاظ زمانی، هر فعالیت و پروژه به دو تا چهار ماه زمان نیاز دارد و چنانکه یک فعالیت و پروژه بیش از چهار ماه به طول بیانجامد، ماهیت «طرح و برنامه» دارد و قابل تفکیک به چند فعالیت است. همچنین برای هر فعالیت و پروژه مواردی از جمله نشانگرها، تاریخ شروع و پایان، برش ستادی یا استانی و استان‌های مجری تعیین می‌شود.

در این گردهمایی سه کارگروه تخصصی «ارائه خدمات معاضدت قضایی و مشاوره حقوقی»، «توسعه فراگیر اقدامات حقوقی و قضایی» و «توسعه ارتباطات با دولت و مجلس و تنقیح قوانین و مقررات ایثارگری» به هم‌اندیشی تخصصی و ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار