رئیس کمیسیون عمران مجلس:

آغاز بهره‌برداری از پروژه "حرم تا حرم" یکی از آرزوهای دیرینه مردم را محقق می‌کند

سیدمهدی هاشمی، پروژه حرم تا حرم را یکی از مطالبات اصلی مردم در عرصه سازندگی و عمرانی کشور دانست و گفت: یکی از بزرگترین و ارزشمندترین پروژه‌های اجرا شده در نظام جمهوری اسلامی و اقدام عمرانی و سازندگی که جزء درخواست‌های مجدانه مردم بود، راه‌اندازی آزادراه "حرم تا حرم" بود.
کد خبر: ۴۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱ - 17February 2015

آغاز بهره‌برداری از پروژه

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، پروژه حرم تا حرم را یکی از مطالبات اصلی مردم در عرصه سازندگی و عمرانی کشور دانست و گفت: یکی از بزرگترین و ارزشمندترین پروژههای اجرا شده در نظام جمهوری اسلامی و اقدام عمرانی و سازندگی که جزء درخواستهای مجدانه مردم بود راهاندازی آزادراه "حرم تا حرم" بود.

وی با بیان اینکه بهرهبرداری اولیه این پروژه بسیاری از انگیزههای مردمی را دو چندان میکند، تصریح کرد: بحمدالله این پروژه کلنگ خورد و کار آن آغاز شد؛ اما اتفاق مهمی که افتاده است ایجاد یک امیدواری وسیع در میان مردمی است که تحولات این پروژه را لحظه به لحظه رصد میکردند تا این پروژه به مرحله بهرهبرداری برسد.

هاشمی تأکید کرد: حالا که این نوید حاصل شد و فاز اول آن یعنی قطعه قم تا گرمسار به طول 152 کیلومتر که یکی از مهمترین فازهای این پروژه محسوب میشود و در کوتاه کردن مسیر و بالا بردن ایمنی تردد نقش موثری را ایفا میکند، آماده بهره برداری شده، حقیقتاً این اتفاق مردم را به تحقق یکی از آرزوهای دیرینهشان نزدیک میکند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مردم برای رزمندگان خودشان در قرارگاه سازندگی احترام ویژهای قائل هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که این شروع خوب و حرکت بزرگ در کارنامه قرارگاه سازندگی و همه دست اندرکاران این فعالیت به خوبی باقی بماند. این رزمندگان عرصه سازندگی بدانند مردم قدردان این عملکرد، فعالیت و کارهای ارزشمند هستند. ضمن اینکه قطعاً خداوند تبارک و تعالی جایگاه خاص، ویژه و اجر بالایی برای دست اندرکاران درنظر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این پروژه دستاوردهای زیادی دارد؛ برآمد این تحول بزرگ کاهش خسارت جانی و مالی در مسیر جادههای پر ترافیک حرم حضرت معصومه(س) تا حرم رضوی است که با ساخت این پروژه از نظر ایمنی به یک امنیت مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد. از طرفی نیز به لحاظ اقتصادی می تواند صرفه جویی بالایی را ایجاد کند و از نظر رفاهی هم رفاه مسافرین خصوصاً زائران حضرت امام رضا(ع) را تأمین کند.

هاشمی اظهار کرد: امیدواریم شاهد پیشرفت و سرعت بهرهبرداری مابقی مراحل کار و فازها باشیم؛ ما هم به سهم خودمان و به نیابت از کمیسیون عمران مجلس از این تلاش ها تقدیر و تجلیل می کنیم و امیدواریم در نزد خداوند تبارک و تعالی همه کسانی که در این راه تلاش کردهاند مأجور باشند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص پیشگامی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در شرایطی که مشکلات اقتصادی و بودجهای بسیار سختی را کشور میگذراند و طرحهایی که میتواند در جادههای پرترافیک یک سهولت ارتباط مواسلاتی ایجاد کند، افزود: یکی از افتخارات بزرگی که همواره مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری بوده، کارهای عمرانی بسیار بزرگ و فعالیت های مهندسی است که جوانان متخصص، متعهد و توانمند کشور ما در طول دوران دفاع مقدس انجام دادند. پس از جنگ هم این توان و ظرفیت را در راه سازندگی کشور و ارائه خدمات به مردم به کار گرفتند. به هر صورت این قابلیت و این توانمندی هم موجب زنده نگه داشتن این ظرفیت و توانمندی شده و هم موجبات رشد، ارتقاء و اعتلای آن را فراهم آورده است.

وی اشاره کرد: اگر ما امروز میبینیم متخصصین متعهد ما پروژه های بزرگی را که قبلاً پیمانکاران خارجی اجرا می کردند را به بهرهبرداری میرسانند چه در عرصه سدسازی، جادهسازی، پلسازی و چه تونل و... نشان از توانمندی، خلاقیت، ظرفیت، پشتکار و ابتکار آن ها دارد که متعهدانه آن را به کار گرفتند.

هاشمی خاطرنشان کرد: رزمندگان سازندگی ما بدون هیچ چشم داشت مادی و توجه به منافع و سودهای کلانی که بعضاً برخی برای خودشان در این نوع اقدامات متصوّر هستند، خالصانه و صادقانه در این میدان به فعالیت میپردازند و توانستند نتیجه و دستاورد ارزشمند آن را به مردم هدیه کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان اذعان کرد: در طول دوران دفاع مقدس این اقدامات خیلی پنهان و گمنام صورت میگرفت ولیکن پس از گذراندن جنگ تحمیلی یک مقداری این دستاوردهای عمرانی کشور مشهود شد. البته از آن جائیکه بخش قابل توجهی از این خدمات در مناطق محروم صورت میگیرد طبیعتاً خیلی از این خدمات برای مردم هنوز مشهود نیست که امیدواریم خدماتی که در پرتو این پروژه ها به مردم ارائه می شود، خود زمینه معرفی این حرکت های جهادی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار