نماینده مجلس شورای اسلامی:

جرقه‌های بهمن ۵۷ در ۱۵ خرداد سال ۴۲ زده شد

محمدحسن آصفری گفت: ۱۵ خرداد سالگرد قیام خونین ملت ایران علیه طاغوت است و جرقه‌های بهمن ۵۷ در ۱۵ خرداد سال ۴۲ زده شد.
کد خبر: ۳۹۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ - 04June 2020

جرقه‌های بهمن ۵۷ در ۱۵ خرداد سال ۴۲ زده شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به پیام امام خمینی (ره) در قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: ۱۵ خرداد سال ۴۲ ماهیت ساواک و طاغوت به مردم بیشتر معرفی شد و به واسطه حمایت ملت بزرگ ایران در شناسایی این عناصر ضد انقلاب مشخص شد که طاغوت ماندنی نیست و این نهضت بزرگ امام خمینی در سال ۴۲ منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن ماه سال ۵۷ شد .

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی نخست عنایت الهی و سپس رهبری امام راحل بود و امام راحل نیز به پشتوانه ملت بزرگ ایران به پیروزی رسید.

آصفری تصریح کرد امام (ره) در تمام طول عمر خود همچون مردم ساده زندگی کرد و شریک محرومین و مستضعفین بود و اعتقاد داشت که نباید یک تار موی کوخ نشینان را با دنیای کاخ نشینان عوض کرد و به واسطه همین طرز تفکر نیز هیچ زمانی زندگی اشرافی نداشت.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت ادامه داد: امام علی رغم اینکه صندوق بیت المال مسلمین را در اختیار داشت اما به هیچ عنوان از بیت المال برای خود، فرزندان و بستگانش بهره گیری نکرد.

آصفری با بیان اینکه امام، انقلاب اسلامی را متعلق به محرومین می‌دانست، گفت یکی دیگر از َشعارهای مهم امام راحل، پیاده سازی عدالت در جامعه و توجه ویژه به محرومین بود چنانچه بخواهیم که در همین مسیر نیز راه امام خمینی(ره) را ادامه دهیم باید مسئولین نظام زندگی اشرافی نداشته باشند و همچون امام راحل ساده زیست باشند و دریافت حقوق‌های نجومی، تبعیض و ناعدالتی را در جامعه از بین ببریم.

وی تاکید کرد: چنانچه در مقابل آسیب‌ها ایستادگی نکنیم، به طور حتم زنگ خطری برای انقلاب خواهد بود و در این راستا باید سه قوا به این مهم توجه ویژه داشته باشند و فراموش نکنند که صاحبان اصلی این انقلاب مردم هستند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تذکر خود در مجلس در خصوص افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان نیز بیان داشت: مصوبه دولت مبنی بر افزایش حقوق ۵۰ درصدی کارکنان و ۱۵ درصدی بازنشستگان به مجلس ارائه شده بود که این نوع افزایش حقوق به نوعی بی‌عدالتی است و باید مجلس در این خصوص ورود کند و از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه و دولت نیز تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار