رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش:

جوانی جمعیت مولفه اصلی قدرت ملی است

امیر سرتیپ پوردستان با تاکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت ملی جوانی جمعیت است، گفت: باید با نگاه تهدیدمحور به مساله جمعیت بیاندیشیم و دست پنهان دشمن را در این حوزه ببینیم.
کد خبر: ۶۶۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳ - 08May 2024

باید با نگاه تهدید محور به مساله جمعیت بیاندیشیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه اولین همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی، اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که باب این همایش اینجا بسته نمی‌شود و فاز دوم آن با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی، جمع آوری و رسیدن به راهکار‌های اجرایی و ارائه به مسئولان ذی ربط تداوم خواهد یافت.

وی افزود: مگر ما در ابتدای انقلاب با صدام جنگ داشتیم؟ ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر نیرو‌های مسلح درگیر مقابله با ضدانقلاب در شمال غرب کشور بودند که صدام با ۱۲ لشگر تا بن دندان مسلح و ۴۵ تیپ مستقل مرز‌های ما را مورد تهدید و تجاوز قرار داد.

سرتیپ پوردستان با تاکید بر اینکه «ضرورت آماده بودن یکی از دستورات خداوند متعال به مردم» است، گفت: خداوند متعال در آیه ۶۰ سوره انفال می‌فرمایند: «تا آنجا که می‌توانید خودتان را آماده سازید تا در دل دشمنان ترس بیافکنید و بازدارندگی ایجاد کنید». مقام معظم رهبری نیز در دیدار با فرماندهان نیرو‌های مسلح فرمودند: «مثل شب عملیات همواره خودتان را آماده نگهدارید».

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در ادامه تصریح کرد: ما امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم که از نظر نوع و شکل با تهدیدات گذشته تفاوت دارند؛ لذا وظیفه داریم متناسب با تهدیدات، ظرفیت‌های تدافعی و تهاجمی لازم را در خودمان ایجاد کنیم. تهدیدات امروز مجموعه پیچیده‌ای از جنگ‌های ترکیبی و هیبریدی است و دشمن از همه مولفه‌ها و ظرفیت‌های خودش یعنی جنگ سیاسی، جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی، جنگ رسانه ای، جنگ بیولوژیکی و ... علیه کشور هدف استفاده می‌کند و اگر کشوری آماده نباشد ناچار به پذیرش تسلیم و شکست خواهد بود.

وی افزود: در دنیایی که قدرت حرف اول را می‌زند و ارزش‌های انسانی هیچ جایگاهی ندارند، آیا می‌توان به سازمان‌های بین المللی مثل سازمان ملل، شورای امنیت، کنوانسیون حقوق بشر و مانند این نهاد‌ها شکوه کرد و پناه برد. آیا این نهاد‌ها تاکنون کاری برای مردم بی دفاع غزه انجام داده اند؟ لذا فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) بار‌ها تاکید فرموده اند که «ما راهی جز قوی شدن نداریم».

سرتیپ پوردستان در ادامه با تاکید بر اینکه «یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت ملی جمعیت است. آنهم جمعیت جوان که پیشران و موتور محرک چرخ‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور است»، گفت: از شما پژوهشگران حوزه امنیت می‌خواهم که با نگاه تهدیدمحور به مساله جمعیت بیاندیشید و دست پنهان دشمن را در این حوزه ببینید. مقام معظم رهبری از سال ۹۳ تا کنون بار‌ها تذکر فرموده اند که دشمنان ملت ایران برنامه ریزی کرده اند تا نگذارند جمعیت کشورمان افزایش یابد. زیرا جمعیت زیاد خطر بزرگی برای آنها محسوب می‌شود. مشاور جرج بوش پسر سال‌ها پیش گفته بود لازم نیست به ایران حمله کنید، چون ایران خودش در بحران جمعیت نابود می‌شود؛ بنابراین باید در حوزه جمعیت و آثار و تهدیدات آن بسیار حساس و هوشیار باشیم.

امیر سرتیپ پوردستان در ادامه با اشاره به اثرات جنگ ترکیبی بر روی جمعیت؛ تهدیداتی نظیر کاهش ازدواج و افزایش طلاق، ترویج ازدواج سفید و زندگی مجردی، بالابردن توقعات از زندگی، دستکاری در مواد غذایی و آثار سوء مواد تراریخته، کاهش میزان باروری در زنان و تقویت تمایلات زنانه و افزایش مرگ و میر در مردان را از جمله آثار جنگ ترکیبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و بیولوژیکی ذکر کرد و افزود: از همه اندیشمندان، صاحب نظران و صاحب منصبان تقاضا می‌کنم در مقابل این جنگ ترکیبی دشمن با یک دفاع همه جانبه و تحت پرچم برافراشته مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دشمن را در این توطئه شوم و شیطانی مثل همیشه ناکام بگذارید.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار