مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

رسالت اساتید درس دفاع مقدس تبیین مقاومت مردم ایران است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: در دنیای پر از چالش‌ها و تنش‌ها، راهبرد انتخابی انقلاب اسلامی، مقاومت است که به عنوان خط‌مشی اصولی دنبال می‌شود و تا ظلم است، این پایمردی ادامه دارد؛ بر همین اساس این موضوع مبنایی باید با صد زبان برای دانشجو تبیین شود تا به این حقیقت پی ببرد که جمهوری اسلامی به دنبال جنگ‌طلبی نیست اما در مقابل زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه می‌ایستد.
کد خبر: ۶۶۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹ - 08May 2024

رسالت اساتید درس دفاع مقدس تبیین مقاومت مردم ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در کارگاه آموزشی ویژه توانمندسازی اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت که امروز در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها است که دفاع مقدس و مقاومت را راهبرد قطعی نظام مقدس اسلامی می‌دانند بر همین اساس ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس و مقاومت مبتنی بر این سیاست کلی و راهبرد قطعی انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی است.

وی افزود: در دنیای پر از چالش‌ها و تنش‌ها، راهبرد انتخابی انقلاب اسلامی، ایستادگی و جهاد است و به عنوان خط‌مشی ثابت و اصولی دنبال می‌شود و تا ظلم و ظالم است، این پایمردی ادامه دارد، البته امروز این راهبرد از سوی مستضعفین عالم پذیرفته شده و دنبال می‌شود. این موضوع مبنایی باید با صد زبان برای دانشجو تبیین شود تا به این حقیقت پی ببرد که جمهوری اسلامی به دنبال جنگ‌طلبی و ستیزه‌جویی نبوده و نیست اما در مقابل زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه می‌ایستد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت به صورت مستمر باید به تبیین علت تداوم مقاومت از سوی جمهوری اسلامی بپردازند، تصریح کرد: دفاع مقدس ذو ابعاد است؛ بر همین اساس تنها جنبه نظامی آن مورد نظر نیست بلکه جهاد در عرصه‌های مختلف را در بر می‌گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: دامنه دفاع مقدس همه شئون زندگی را در بر می‌گیرد و محدود به آن هشت سال نیست، بلکه آن دوران پر افتخار قطعه پرفروغی است که هشت سال دفاع مقدس قله این ایستادگی محسوب می‌شود که پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت با اعتقاد راسخ به این حقیقت ایمان دارند.

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگزاران حج گفت: ایشان در سخنرانی اخیر خود وحدت و برائت از مشرکین را دو راهبرد اصلی حج امسال تعیین کردند که این دو راهبرد قطعا از مسیر جهاد نظامی نمی‌گذرد بلکه نیازمند جهاد تبیین و همچنین جهاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی تاکید کرد: یکی از عرصه‌هایی که در پیوند مستحکم نسل دفاع مقدس و جوانان باید به آن پرداخته شود این است که ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت فراموش و یا دچار تحریف نشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی رمز موفقیت اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت را در ارائه این درس، در برقراری ارتباط صمیمی با دانشجو، تبیین حقایق دفاع مقدس و علت کینه‌توزی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، بیان پیشنیه دفاع مقدس و ایثارگری توسط اساتید و رفع این دغدغه که سخن دانشجو چگونه شنیده، فهمیده و پذیرفته می‌شود، دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار