رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

آشنایی جوانان با جریان نفوذ ره‌آورد ارائه درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها است

میرزایی گفت: شناخت دشمن داخلی از جمله ویژگی‌های ارائه درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها است چراکه موجب می‌شود دانشجویان نسبت به جریان نفوذ که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است شناخت پیدا کنند و در رسیدن به قله‌های افتخار دچار تردید و تزلزل نشوند.
کد خبر: ۶۶۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴ - 08May 2024

آشنایی جوانان با جریان نفوذ و تقویت روحیه اعتماد به نفس، ره‌آورد ارائه درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «مسعود میرزایی شهرابی» رئیس دانشگاه فردوسی در آیین افتتاحیه دومین دوره توانمندسازی اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت که امروز در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه نشر ارزش‌های دفاع مقدس جزو اولویت‌های دانشگاه فردوسی به شمار می‌رود، اظهار داشت: ارائه درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها موجب می‌شود تا دانشجویانی که همچون رزمندگان دفاع مقدس، امروز در عرصه صنعت و فناوری در حال مجاهدت هستند در حوزه دشمن‌شناسی آگاهی کامل پیدا کرده و از طرفی با بصیرت‌افزایی توسط اساتید این درس، نسبت به توطئه‌های دشمن شناخت حاصل کنند تا بتوانند در مسیر تداوم انقلاب اسلامی توفنده و با نشاط گام بردارند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس این است که جوانان ایران اسلامی در اوج جنگ و تحریم‌ها، ضمن دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی، توانستند در سایه ولایتمداری و اعتماد به توان داخلی، درسی به دنیا بدهند که هیچ ابرقدرتی به خود اجازه ندهد به خاک کشورمان تجاوز کند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه با ترویج فرهنگ غرب، بزرگنمایی مشکلات و کوچک جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی، به دنبال جذب دانشجویان و جامعه نخبگان است که تبیین حماسه دفاع مقدس روحیه اعتماد به نفس را در جوانان تقویت می‌کند و این توطئه دشمن را در جنگ ترکیبی ناکام خواهد گذاشت.

میرزایی ادامه داد: شناخت دشمن داخلی از دیگر ویژگی‌های ارائه درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها است چراکه موجب می‌شود دانشجویان نسبت به جریان نفوذ که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است شناخت پیدا کنند و در رسیدن به قله‌های افتخار دچار تردید و تزلزل نشوند.

وی تاکید کرد: یکی از دلایلی که موجب پیروزی مردم بر دنیای استکبار در جنگ تحمیلی شد، اعتماد به جوانان بود. امروز هم برای تداوم حرکت انقلاب اسلامی در گام دوم باید به جوانان اعتماد شود که این مهم باید توسط اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت برای اینکه در ارائه این درس موفق باشند باید ضمن استفاده از روش‌های علمی و نوآورانه از ظرفیت اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت که استان خراسان رضوی از نظر کمی و کیفی در برگزاری این اردوها پیشگام است، بهره‌ ببرند.

میرزایی در پایان گفت: اگر درس دفاع مقدس و مقاومت به شایستگی در دانشگاه‌ها تدریس شود شاهد جذب حداکثری دانشجویان خواهیم بود، از طرفی برقراری ارتباط بین اساتید این درس که خود جزو حماسه‌آفرینان دفاع مقدس هستند با دانشجویان و نسل جوان برکاتی زیادی را برای استان خراسان رضوی و کشور به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار