در آیین رونمایی از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آیینه هنر»؛

سردار معروفی: بسیج، الگوی جوان حزب‌الله، غزه، فلسطین و حشدالشعبی است/ فرهاد قائمیان: به فرهنگ فیلم‌های دفاع مقدسی بی ‌مهری می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در آیین رونمایی از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آیینه هنر» گفت: بسیج الگوی جوان حزب‌الله، غزه، فلسطین و حشدالشعبی هستیم. تنها کشور، نظام و ملتی که شیعه است و حکومت شیعی دارد و با نگاه پیامبر (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و اهل بیت (ع) کنار فلسطین ایستاده است، ایران اسلامی است.
کد خبر: ۶۶۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱ - 01May 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، آیین رونمایی از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آیینه هنر» روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت) با حضور سردار سرتیپ پاسدار «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، «فرهاد قائمیان» بازیگر سینما و تلویزیون و جمعی از مسئولین انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد و آنها به بیان دغدغه‌های خود پرداختند. 

سردار «حسین معروفی» در این جلسه با بیان اینکه داعش به وجود آمد تا زیر ساخت‌ها را از بین ببرد و حشدالشعبی در جهت مقابله با آن تشکیل شد، اظهار داشت: شهید سلیمانی با درایتی که داشت، توانست شیعه، سُنی و مسیحی را برای مقابله با داعش متحد کند و در کنار یکدیگر قرار دهد.

جوان‌گرایی در گرو هماهنگی باتجربه‌ها و جوان‌ها در کنار هم است

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه ما به‌دنبال جریان‌سازی هستیم، گفت: نمادسازی، فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی از مؤلفه‌های ایجاد یک جریان هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در مورد کار فرهنگی اظهار داشت: در کشور ما کار فرهنگی و تبلیغی با هم جابجا شده‌اند و ما به اشتباه کار تبلیغی را کار فرهنگی می‌دانیم. برنامه‌هایی مانند همایش‌ها، سمینارها و مراسم‌ها کار‌های تبلیغی هستند که باعث هم‌افزایی و اعتمادسازی می‌شوند، اما کار فرهنگی باعث تغییر نگرش می‌شود. همان کاری که امام (ره) در طول ۱۵ سال انجام دادند که باعث تغییر در نگاه‌ها شد. دشمن نیز در مقابل ما همین کاری را دارد می‌کند که امام کردند. 

سردار معروفی خطاب به هنرمندان حاضر در جلسه گفت: شما با تولید سریال، فیلم، موسیقی، کتاب، هنر‌های تجسمی، نویسندگی و تئاتر نگاه مخاطب را عوض می‌کنید و ریلی برای رسیدن به سعادت می‌سازید.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج برای امسال چند کار را در دستورکار خود قرار داده‌ است که اولین حوزه آن، شبکه‌سازی است. ما شبکه‌سازی نداریم. اینکه چهار نفر را دور هم جمع کنیم، نامش شبکه‌سازی نیست. 

وی افزود: دومین کار، تفقد است. هیئت تفقد در حوزه ملی در استان و شهرستان، باید افرادی باشند که قدرت مرجعیت دارند. اگر می‌خواهیم به نتیجه برسیم، نباید به‌دنبال موضع فعال باشیم؛ بلکه باید به‌دنبال موضع موفق باشیم. ما باید حوزه‌های کلان را ببینیم و آن‌ها را راهبری کنیم. 

وی در مورد هیئت اندیشه‌ورز اظهار داشت: هیئت اندیشه‌ورز، مشورت می‌دهد. ما در عرصه‌های مختلف ادبی، سینمایی و موسیقی، اندیشه‌ورز می‌خواهیم. این هیئت باید مانند تیر و کمان عمل کند. افرادی که در عرصه‌های مختلف باتجربه و استخوان خرد کرده هستند، کمان آن بشوند و جوانان مؤمن، عالِم و آشنا به فناوری روز «تیر» آن بشوند و اینجاست که «جوان‌گرایی» مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی معنا پیدا می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در مورد فلسفه وجودی سپاه و بسیج گفت: فلسفه وجودی سپاه و بسیج، یک مثلث با ابعاد اعتقادی، انقلابی و مردمی است. سپاه بدون بسیج و بسیج بدون سپاه معنا پیدا نمی‌کند. سپاه باید بسیج را در همه عرصه‌ها به کار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن برنامه دارد، گفت: حاشیه در هر جایی که باشد، خاستگاه دشمن است. دشمن کار خود را به‌صورت ناگهانی انجام نداد؛ بلکه حاشیه تولید کرد. او سعی کرد روی سبک زندگی مردم ما تأثیر بگذارد و سپس به‌سمت گسترش دادن اعتیاد میان جوانان و بعد از آن سراغ عفاف و حجاب و برهنگی رفت.

سردار معروفی گفت: ما الگوی جوان حزب‌الله، غزه، فلسطین و حشدالشعبی هستیم. تنها کشور، نظام و ملتی که شیعه است و حکومت شیعی دارد و با نگاه پیامبر (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و اهل بیت (ع) کنار فلسطین ایستاده است، ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای کارهایش سرمایه‌گذاری می‌کند، افزود: دشمن سرمایه گذاری می‌کند تا الگوی انقلاب اسلامی در دنیا تبلیغ نشود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین خطاب به حاضران جلسه در مورد چگونگی تولید حقیقت گفت: ما باید همه پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها را در مسیری قرار دهیم که هنرمندان آن مسیر را هدایت می‌کنند. هبری می‌کنید تا بتوانیم تولید حقیقت کنیم. 

«فرهاد قائمیان» بازیگر سینما در این برنامه اظهار داشت: هنرمند پر از درد است. حمایت مالی برای هنرمندان، بزرگترین حمایتی است که سازمان بسیج هنرمندان باید انجام دهد. اگر حمایت مالی صورت نگیرد، هنری ایجاد نمی‌شود. تنها شرکت در جشنواره‌ها نمی‌تواند برای هنرمند همیشگی باشد. این جشنواره‌ها نیازمند آموزش هستند و برای بسیجیان و هنرمندان باید کارگاه‌های آموزشی برگزار شود.

وی ادامه داد: ما باید فرهنگ‌سازی داشته باشیم. آموزش در بخش نمایش بسیار کم است و ما از پتانسیلی که در شهرستان‌ها وجود دارد، غافل هستیم. باید شرایطی را برای پیشبرد زمینه‌های مختلف فراهم کنیم.

این بازیگر با اشاره به اینکه به فرهنگ فیلم‌های دفاع مقدس کمی بی‌مهری می‌شود، گفت: باید محلی برای بسیج هنرمندان در نظر گرفت تا تمام عزیزان بتوانند در آنجا دور هم جمع شوند.

جوان‌گرایی در گرو هماهنگی باتجربه‌ها و جوان‌ها در کنار هم است

در جریان این مراسم از پوستر رویداد ملی «وعده صادق» رونمایی شد. طراح این پوستر در توضیح آن گفت: این ۹ موشک طراحی شده نماد و تعداد موشک‌هایی است که به اسرائیل اصابت کرده است. 

سازمان بسیج هنرمندان کشور با همراهی معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد روایت؛ رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر را با هدف بازنمایی عظمت و شکوه سیلی محکم ملت ایران به رژیم صهیونیستی در قالب‌های هنری_رسانه‌ای؛ عکس‌نوشته، تصویرسازی، استوری موشن، کاریکاتور، شعر، متن ادبی کوتاه و تایپو گرافی و سرود برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان برای ارسال آثار به رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ اردیبهشت از طریق لینک https://basijhonarmandan.ir/festival/۶۷۳۵۸ بفرستند و جهت کسب اطلاعات بیشتر در کانال @rooydadvadesadegh در ایتا عضو شوند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار