تراژدی دیگری در غزه؛ شهادت نوزاد دختر در دستگاه انکوباتور

«صبرین الروح» نوزاد فلسطینی نجات یافته از شکم مادر، روز پنجشنبه به دنبال وخامت حال او در دستگاه انکوباتور، جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۶۶۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹ - 27April 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صبرین الروح» فقط چند روز پس از کشته شدن مادر، پدر و خواهرش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح جان باخت. این نوزاد فلسطینی پس از این‌که مادرش در اثر حمله‌ی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، با عمل سزارین متولد شد.

تراژدی دیگری در غزه؛ شهادت نوزاد دختر در دستگاه انکوباتور

«رامی الشیخ» عموی این نوزاد گفت: «وضعیت صبرین الروح روز پنجشنبه رو به وخامت گذاشت و به دنبال ناتوانی تیم‌های پزشکی در نجات او درگذشت. اکنون هیچ اثری از خانواده‌ی برادرم باقی نمانده و تمام آن‌ها از ثبت احوال حذف شد‌ه‌اند ...».

دکتر «محمد سلامه»، رئیس بخش اورژانس نوزادان بیمارستان اماراتی در شهر رفح که از نوزاد دختر مراقبت می‌کرد، روز جمعه مرگ او را تایید کرد و گفت: «من و سایر پزشکان سعی کردیم او را نجات دهیم، اما او درگذشت. برای من روز بسیار سخت و دردناکی بود».

مادر این دختر، خانم «صبرین السکانی» پس از حمله هوایی اسرائیل به خانه‌ی این خانواده در رفح در حالی به بیمارستان منتقل شد که جان خود را از دست داده بود. «خانم السکانی» که در هفته 30‌ام بارداری بود، به همراه همسر و دیگر دختر خردسالش کشته شد.

این نوزاد با وزن 1.4 کیلوگرم به دلیل اینکه زودتر از موعد به دنیا آمده بود، از مشکل تنفسی شدید رنج می‌برد و در دستگاه انکوباتور در بخش مراقبت های ویژه نوزادان تحت مراقبت قرار داشت. صبرین الروح در حالی به دنیا آمد که سیستم تنفسی‌اش ناقص و سیستم ایمنی بدنش بسیار ضعیف بود و همین امر باعث شد او خیلی زود به عنوان آخرین شهید به خانواده‌اش بپیوندد.

دختر عموی این نوزاد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «او روز پنجشنبه در قبرستان رفح کنار پدرش به خاک سپرده شد. ما دیوانه‌وار به این نوزاد وابسته بودیم.»

تراژدی دیگری در غره؛ شهادت نوزاد دختر در دستگاه انکوباتور

اکنون این نوزاد شهید یکی از ۱۴ هزار کودکی است که طی هفت ماه گذشته با حمله‌ی مستقیم رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. تا این لحظه بیش از ۳۴ هزار و ۳۵۶ فلسطینی در سراسر منطقه تحت محاصره غزه به شهادت رسیده‌اند.

با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ، رهبران اسرائیل گفته‌اند که زمینی حمله زمینی به رفح را آغاز خواهند کرد. در حال حاضر قریب به ۱.۵ میلیون شهروند فلسطینی در رفح پناه گرفته‌اند. رفح قبل از این به عنوان «منطقه امن» تعیین شده است.

انتهای پیام / ۹۴۴

برچسب ها: غزه ، اسرائیل ، رفح ، شهادت ، نوزاد
نظر شما
پربیننده ها