سرلشکر سلامی: 

جغرافیای سیاسی آمریکا کوچک شده است

فرمانده کل سپاه گفت: سال‌هاست که مارپیچ نزولی قدرت آمریکا آغاز، جغرافیای سیاسی آمریکا در جهان، کوچک و این کشور از نظر اخلاقی ورشکسته شده است.
کد خبر: ۶۶۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴ - 07May 2024

فرمانده کل سپاهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر «محمدرضا زاهدی» و شهدای حادثه تروریستی کنسولگری ایران در سوریه که صبح امروز (سه‌شنبه) در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا، اظهار داشت: امروز اربعینِ هشت ستاره درخشان و جوانمرد باغیرت است که برای دفاع از حریم اسلام، عزت مسلمانان و نجات جهان اسلام از سیاست غرب با محوریت آمریکا، هجرت را مقدمه جهاد خود قرار دادند، از خانواده خویش دست کشیدند و در جست‌وجوی رضوان الهی، میدان جهاد را برگزیدند و سرانجام به آنچه که در جست و جوی آن بودند، نائل شدند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: فلسفه و رسالت عمیقی که در ورای شهادت فرزندان اسلام وجود دارد، رسالتی عظیم است که در امتداد رسالت انقلاب اسلامی ایران قرار دارد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی انقلاب اسلامی حراست از مستضعفان، احیای مجدد عظمت اسلام و اهتزاز و نجات امت اسلام از بردگی طاغوت بود، افزود: قتال در راه آزادی مظلومان و مسلمانی که تحت سیطره اشرار عالم قرار دارند، برای ما که پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، جذاب‌ترین و زیباترین مسئولیت و مأموریت است.

باید راه نفوذ استکبار در کشورهای اسلامی مسدود شود

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: مرز‌هایی که کشور‌های اسلامی را از یکدیگر جدا می‌کند و به آنها هویت سیاسی مستقل و مجزا می‌بخشد، هرگز سیاست اساسی استکبار در قبال آنها را از هم تجزیه نمی‌کند. عالم استکبار با محوریت آمریکا برای سیطره بر جهان اسلام هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و مسلمانان را در یک ساختار یکپارچه و پیوسته می‌بیند.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: استکبار جهانی، مسلمانان را در یک هویت واحد و ساختار یکپارچه می‌بیند؛ آرایه‌ای متصل، به هم پیوسته و تفکیک‌ناپذیر که دنیای غرب به واسطه ظرفیت‌های پایان‌ناپذیر این جغرافیای مهم جهان به فکر سیطره کامل بر آن است.

وی گفت: آمریکا همه جهان اسلام را یکپارچه هدف قرار داده و می‌خواهد بر همه مسلمانان سیطره یابد، هویت فرهنگی آنان را مصادره و غارت کند، ثروت آنان را به یغما ببرد و آنان را با فرهنگ غرب عجین کند. او قصد دارد جغرافیای جهان اسلام را سکویی برای ارتقای قدرت خود در جهان قرار دهد؛ پس همه مسلمانان سرنشینان در یک کشتی هستیم و به هم پیوند داریم. اگر دشمن بتواند در یک سرزمین‌های اسلامی رخنه کند، این رخنه را توسعه خواهد داد؛ لذا باید راه نفوذ استکبار مسدود شود.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه ما در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم، بیان کرد: ما جبهه را وسیع می‌کنیم تا دشمن را در جبهه ایرانی به گسترش یک کمربند وادار کنیم تا دشمن تجزیه شود. چرا سرزمین‌های اسلامی باید میدان جهاد علیه مستکبران باشد؟ برای اینکه ما دارای یک سرنوشت و دشمن مشترک و آرمان مشترک هستیم. ما نمی‌توانیم جدای از هم زندگی کنیم. اگر دشمن بتواند ما را از هم منفصل کند، تک تک مسلمانان را از پای درخواهد آورد. 

سرلشکر سلامی یادآور شد: مبارزه ۴۶ ساله اصحاب انقلاب اسلامی با اشرار و مستکبران عالم برای این است که مسلمانان و سرزمین‌های اسلامی نباید جولانگاه کفار و مشرکان و در احاطه مستکبران باشد. این مبارزه برای عزت اسلامی و استقلال مسلمانان و بازگشت به عصر طلایی تمدن اسلامی است و ما باید از سرمایه‌ها و هویت‌های خود دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه موقعیت‌های برتر جغرافیایی به مسلمانان مزیت سیاسی می‌دهد، آن‌ها را در اقتصاد پیش می‌اندازد و به فرهنگ آن‌ها شکوفایی و ترویج می‌بخشد، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم زیر با دلت زندگی کنیم؛ چرا که این شایسته مسلمانان نیست.

وظیفه اصلی نیروی قدس سپاه

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مسئولیت و رسالت اصلی نیروی قدس پر کردن زوایای نفوذ دشمن به درون جهان اسلام است، عنوان کرد: ما این کار را با افتخار انجام می‌دهیم و در این‌صورت، هم از امنیت ملی کشور خودمان و هم از امنیت و عزت سایر مسلمانان دفاع کرده‌ایم.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: ارمغان حضور قدرت‌های استکباری در جهان اسلام چیزی جز ویرانی شهر‌ها نیست. حضور آن‌ها در هر نقطه‌ای منجر به فقر، آوارگی و کشتار و قتل عام شده است.

وی اضافه کرد: این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست؛ به همین دلیل این شهیدان وارد میدان شدند. شهید زاهدی ۴۶ سال لباس جهاد را از تن بیرون نیاورد و حتی یک لحظه میدان را ترک نکرد؛ همان‌طور که حاج قاسم هم این کار را انجام داد. اینها برای آرامش امت جان و خانواده‌های خود را فدا کردند.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه عمر دشمنان رو به زوال و پایان است، اظهار داشت: عملیات طوفان‌الاقصی رژیم جنایتکار صهیونیستی را تا مرز مرگ مغزی پیش برد و نشان داد که این رژیم چقدر آسیب‌پذیر و خانه او چقدر عنکبوتی است؛ صهیونیست‌ها فاقد پایداری هستند. 

سرلشکر سلامی با بیان اینکه منفورترین رژیمی که روی زمین وجود دارد، صهیونیست‌ها هستند که آمریکایی‌ها از آنها دفاع و حمایت می‌کنند، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت نظامی و سیاسی آمریکا و تنفس مصنوعی ذلیلانه غرب توانسته به حیاتِ در آستانه‌ی تمام شدن خود ادامه دهد و ما چهره در حال احتضارِ این موجودیت مصنوعی را واقعاً می‌بینیم.

«وعده صادق» ضربه مهلکی بر پیکره رژیم صهیونیستی بود

وی یادآور شد: طوفان‌الاقصی شکستی اطلاعاتی کامل بر پیکره یکی از اطلاعاتی‌ترین رژیم‌های جهان بود و قدرت و عظمت ایمان اسلامی در یک مقاومت الهی و بی پایان از فلسطینیان قهرمان و عزه شایسته تحسین نشان داد؛ اما در امتداد این طوفان سهمگین و بزرگ، عملیات «وعده صادق» ضربه مهلکی بر پیکره این رژیم سفاک بود و نشان داد که پرتراکم‌ترین منطقه پدافندی جهان با پشتیبانی آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی کشور‌های عرب در مقابل یک هجوم محدود و فقط برای یک هدف چقدر شکست‌پذیر و نفوذپذیر است. این عملیات نشان داد که قلب سیاسی آمریکا (رژیم صهیونیستی) نمی‌تواند به تپش ادامه دهد و غزه تنها نیست.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه به پایان عمر سیاسی رژیم کودک‌کش صهیونیستی نزدیک می‌شویم، عنوان کرد: امروز جغرافیای سیاسی آمریکا در جهان کوچک شده و آن‌ها از نظر اخلاقی در جهان ورشکسته هستند. تصویر او در غزه همانند تصاویر هولناک بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی، نمایشی نفرت‌انگیز از آمریکایی است که به دروغ می‌خواهد خود را مدافع حقوق بشر، دموکراسی و رفاه و امنیت نشان دهد؛ اما پرونده آن‌ها جز ناامنی و پرورش دیکتاتور‌ها و سلب آزادی ملت‌ها و قتل عام چیزی نیست. سال‌هاست که مارپیچ نزولی قدرت آمریکایی‌ها شروع شده است و یک قدرت فرسوده و دارای پوکی استخوان را در همه صحنه‌ها می‌بینیم.

سرلشکر سلامی گفت: عصر طلایی تمدن اسلام با جهش مسلمانان و بیداری آن‌ها تحت تأثیر انقلاب اسلامی و با مجاهدت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی که در میانه و قلب این پیکار بزرگ ایستاده و پیامبرگونه استقامت می‌ورزد و مشعل جهاد را به دست دارد و کلام‌های نورانی و الهام‌بخش معظم‌له موج بیداری را منتشر می‌کند، آغاز شده است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز امت اسلام سربلند است و به فتح قله‌های بزرگ می‌اندیشد و آرزو‌های او در حال تحقق است. ما به شهیدان خود افتخار می‌کنیم. شهادت گوارای وجود این عزیزان باد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها