دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

راهبرد حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستی

راهبرد حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس موجب هراس صهیونیست‌ها شده است؛ تا جایی‌که در پی اجرای این راهبرد، ده‌ها هزار نفر از صهیونیست‌ها مجبور به ترک منازل خود در شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده‌اند.
کد خبر: ۶۵۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 06March 2024

راهبرد حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بعد از ده‌ها سال ظلم و ستم رژیم صهیونیستی علیه مرم فلسطین شاهد انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و ناکامی و شکست بزرگ امنیتی و اطلاعاتی این رژیم، بودیم.

رژیم صهیونیستی که به هیچ عنوان در آن زمان آمادگی روبرو شدن با چنین عملیاتی را نداشت عملا قافیه را باخته بود و در روز‌های نخست انجام این عملیات، سردرگمی و آشفتگی در تمامی ارکان و ساختار‌های آن به چشم می‌خورد.

بر همین اساس، سران و مقامات تل‌آویو که به بدترین و بی‌سابقه‌ترین شکل ممکن اسیر غافلگیری گروه‌های مقاومت در جریان انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» شده بودند، ساده‌ترین راه ممکن، یعنی گرفتن انتقام این شکست از مردم بی‌گناه غزه را در دستور کار خود قرار دادند تا بلکه بتوانند هرچند اندک، ولی مقداری از سنگینی بار شکست خفت‌بار خود کم کنند.

ارتش اشغالگر و نامشروع رژیم صهیونیستی با تحمیل جنگ غزه به مردم این باریکه، کشتار و قتل‌عام مردم این شهر را آغاز کردند امری که در کنار تخریب بیش از ۶۰ درصد از اماکن و ساختمان‌های نوار غزه، تا امروز بیش از ۳۱ هزار شهید و ۷۱ هزار مجروح برجای گذاشته است.

اما در آن سوی میدان، یکی از نخستین نیرو‌های مقاومت اسلامی منطقه که بلافاصله در دفاع از مردم غزه و از دومین روز بعد از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» به میدان آمد و اعزام نیرو‌های نظامی خود به مرز با سرزمین‌های فلسطین اشغالی چهار لشکر این رژیم را به خودمشغول کرد، حزب‌الله لبنان بود. این گروه مقاومت اسلامی لبنانی ضمن هدف قرار دادن و از بین بردن خودرو‌های نظامی این رژیم و تانک‌های مرکاوای آن، اماکن و پایگاه‌های نظامی فراوانی را مورد هدف قرار داده و آسیب‌های بسیار جدی و جبران ناپذیری را به آن‌ها وارد آورده است.

البته حزب‌الله لبنان برنامه و طرح دقیق و کاملی را برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی در دستور کار خود قرار داده بود و با استقرار در نوار مرزی با سرزمین‌های فلسطین اشغالی، حملات خود را علیه مواضع و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را آغاز کرد و تا امروز ضربات سخت و دردناکی را هم به این رژیم اشغالگر و نامشروع وارد کرده است. موضوعی که موجب شده تا ارتش «اسرائیل» وادار شود تا از نیرو‌های خود در جنگ غزه کم کند و لشکر‌هایی را در مرز با لبنان مستقر کند.

بر همین اساس هم باید به این نکته بسیار مهم و حساس اشاره کنیم که درگیری‌ها و عملیات‌هایی که در طول بیش از چهار ماه اخیر علیه ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده بی‌سابقه و کم‌نظیر بوده است. ضمن اینکه در هفته‌های اخیر هم شاهد هستیم که میزان و شدت این حملات و عملیات‌ها با یک شیب ملایم درحال افزایش است.

حال نکته مهم در این میان وسعت اهداف رژیم صهیونیستی است که در سراسر مرز با لبنان و حتی در عمق سرزمین‌های فلسطین اشغالی توسط حزب‌الله لبنان مورد هدف قرار گرفته و خسارات و آسیب‌های فراوانی به آن‌ها وارد شده است. موضوعی که نشان می‌دهد حزب‌الله لبنان نه در حد اندازه یک جنگ تمام عیار که در قالب یکسری درگیری‌های گسترده و البته کم‌سابقه مواضع و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده و همچنان هم مورد حمله قرار می‌دهد.

در حقیقت می‌توان گفت حزب‌الله لبنان با مشغول کردن و سرگرم کردن رژیم صهیونیستی به مرز با لبنان، عملا توجهات ارتش این رژیم را به جای تمرکز بر غزه بر مرز منحرف کرد و از این روی کمک فراوانی به گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین برای مبارزه و نبرد هرچه بیشتر و بهتر با نظامیان صهیونیست کرده است.

در پایان باید گفت که حزب‌الله لبنان به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه با انجام حملات منظم و مرتب خود به مواضع و مراکز ارتش رژیم صهیونیستی، آن‌ها را در یک بیم و هراس دائمی از حمله‌ای بزرگ و گسترده قرار داده و از این روی موجب شده تا نظامیان صهیونیست نتوانند تمام تمرکز خود را بر جنگ غزه بگذارند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار