در مراسم یادواره شهدای مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

قالیباف: شهدای مجلس به ما آموختند صدای ملت باشیم/ امروز باید کارآمدی دین را مبنای کار خود قرار دهیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای مجلس نشان دادند که مجلس باید صدای ملت بوده و فعال باشد و نشان دهد که برای اعتلا و عزت ایران قیام کرده‌ایم. امروز باید کارآمدی دین را مبنای کار خود قرار دهیم تا دین شهدا را ادا کرده باشیم.
کد خبر: ۶۳۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ - 19December 2023

قالیباف: شهدای مجلس به ما آموختند، صدای ملت باشیم/ امروز باید کارآمدی دین را مبنای کار خود قرار دهیمبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اولین یادواره شهدای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکرم که این توفیق را به من و همه همکارانم در مجلس شورای اسلامی داد تا امشب میزبان خانواده‌های معظم شهدای نمایندگان مجلس، کارکنان مجلس، عزیزان پاسدار در مجلس و ... باشیم. به همه شما عزیزان خوش آمد می‌گویم شما پا بر چشم ما گذاشتید، برخی از عزیزان از راه‌های دور امروز در حضور ما هستند که قدردان همه آن‌ها هستیم.

قالیباف گفت: معتقدیم هر چه مردم عزیز ایران اسلامی دارند به برکت خون شهداست، این مجلس بدون شک به یاد و نام شهداست، در حقیقت مجلس ذکر و یادآوری است، اما همین مجلس که مجلس شهداست مجلس غفلت‌زدایی برای بنده و همکارانم است تا ما در غفلت به سر نبریم، چنین مجالسی با هدف غفلت زدایی از بنده و امثال بنده است تا بدانیم چه کسانی پیش از ما وارثان این صندلی‌ها بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید مدرس به ما مبارزه با استعمار و استبداد را آموختند، شهدای هفتم تیر به ما مبارزه با استکبار را آموختند، شهید مدرس و شهدای هفتم تیر به ما آموختند که چگونه از منافع ملی صیانت کنیم، صندلی‌ها مجلس هیچ گاه شهید مدرس را وابسته به خود نکردند، امثال شهید دیالمه به ما یاد دادند که چگونه عدالت خواهی و ظلم ستیزی کنیم، باید بدانیم که مجلس در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نمایندگان مردم و عین مردم هستند.

وی افزود: آن روزی که مردم در میدان‌های جنگ جان دادند نمایندگانشان در میدان جنگ جان دادند، آن روز که منافقان مردم را به شهادت می‌رساندند نمایندگانشان توسط منافقین به شهادت رسیدند، من مجددا تاکید می‌کنم تا غفلت نکینم، شهدای مجلس نشان دادند که مجلس باید صدای ملت بوده و فعال باشد و نشان دهد که برای اعتلا و عزت ایران قیام کرده ایم، امروز باید کارآمدی دین را مبنای کار خود قرار دهیم تا دین شهدا را ادا کرده باشیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی در چنین مجالسی با شهدای عزیزمان تجدید بیعت می‌کنیم، ما موظفیم میراث شهدا باشیم نه میراث خوار شهدت، زیرا در چنین مواردی نه سعادت اخروی و نه سعادت دنیوی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار