طی پیام‌هایی صورت گرفت؛

واکنش نهادها و رویدادهای هنری به عروج شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهانش

نهادها و رویدادهای فرهنگی، هنری سینمایی در پی عروج شهادت‌گونه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سانحه تلخ هوایی، نسبت به این حادثه ناگوار در فضای مجازی واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۶۶۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ - 20May 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نهادها و رویدادهای فرهنگی، هنری و سینمایی مختلف کشور در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم و هیات همراه ایشان، در شبکه اجتماعی و درگاه‌های اطلاع‌رسانی خود نسبت به این حادثه ناگوار واکنش نشان دادند.

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر با انتشار تصویر زیر در کانال اطلاع‌رسانی خود نوشت: «انالله و انا الیه راجعون؛ خادم الرضا آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسید.»

واکنش نهادها و رویدادهای هنری به شهادت رئیس‌جمهور

دبیرخانه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر

دبیرخانه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر با انتشار تصویر و پیامی نوشت: «دبیرخانه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر، شهادت خادم‌الرضا (ع) و سید محرومان، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری، خانواده معزز شهدا و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کند.»

واکنش نهادها و رویدادهای هنری به شهادت رئیس‌جمهور

انجمن سینمای جوانان ایران

انجمن سینما جوان در ساعات ابتدایی امروز با انتشار یک پست، عنوان کرد: «پاداش یک عمر مجاهدت و خدمت «شهادت» است ...

انجمن سینمای جوانان ایران، شهادت ریاست محترم جمهوری و جمعی از همراهان در پی سانحه هوایی را تسلیت می‌گوید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرض ا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.»

واکنش نهادها و رویدادهای هنری به شهادت رئیس‌جمهور

همچنین دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور، با صدور بیانیه مشترکی شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند. در متن این بیانیه آمده است: «یک عمر خدمت مخلصانه و گره‌گشایی از امور مردم با تلاشی مجاهدانه در جایگاه‌های مختلف و در سایه الطاف امام رئوف، علی ابن موسی‌الرضا (علیه السلام)، این مرد خستگی‌ناپذیر را محبوب قلب‌های مردم ایران کرده و پافشاری بر اصول انقلاب اسلامی در دفاع از مستضعفان جهان، خاصه ملت مظلوم فلسطین، او را به شخصیتی برجسته و ممتاز بدل کرده بود.

خادم‌الرضا شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با آرای مردم، در دهه کرامت رئیس‌جمهور ایران شد و بعد از سه سال خدمت‌گزاری بی‌وقفه در اوج پایبندی بر زیست مومنانه و ساده‌زیستی همراه با روحیه‌ای مردم‌مدارانه، حالا در روز ولادت علی ابن موسی‌الرضا (علیه السلام)، به مقام «شهید جمهور» نائل آمد که پاداش یک عمر مجاهدت و خدمت به مردم شریف ایران چیزی جز شهادت نیست.

دفاتر انجمن سینمای جوانان در سرتاسر ایران عزیز ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی در سایه درایت و دوراندیشی رهبر حکیم انقلاب، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه از جمله دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی را به محضر مقام معظم رهبری و مردم شریف و شهیدپرور ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گویند.»

موزه سینما

موزه سینمای ایران نیز شهادت رئیس جمهور و تیم همراه را تسلیت گفت و تمامی برنامه‌های موزه سینما لغو شد. متن پیام تسلیت موزه سینما به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

خبر شهادت خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران که در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسید موجب تاثر و اندوه ملت ایران گردید.

موزه سینمای ایران با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رییس محترم جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی و هئیت همراه را به ساحت مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و عموم مردمِ شریفِ ایران زمین تسلیت عرض می‌ کند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.

بهشت و رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی بیشتر برای مردم ایران آرزومندیم.

از خداوند متعال برای روح بلند این عزیزان علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت داریم.

به اطلاع می‌رساند تمامی برنامه‌های موزه سینما و نمایش فیلم‌های در حال اکران تا اطلاع ثانوی لغو شده است.»

 

واکنش نهادها و رویدادهای هنری به شهادت رئیس‌جمهور

انجمن خوشنویسان ایران

انجمن خوشنویسان ایران نیز با انتشار تصویر زیر این حادثه ناگوار را تسلیت گفت.

واکنش نهادها و رویدادهای هنری به شهادت رئیس‌جمهور

خانه تئاتر

خانه تئاتر با انتشار یک خبر با عنوان «ما همه به سوی او باز خواهیم گشت» در سایت خود نوشت: «حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان بسیار تلخ و دردناک بود، خانه تئاتر این حادثه اسف‌بار را تسلیت گفته و برای بازماندگان، دوستداران و خانواده رئیس جمهور و هیات همراه آرزوی صبر جزیل دارد.»

واکنش نهادها و رویدادهای هنری به شهادت رئیس‌جمهور

خانه سینما

خانه سینما با انتشار تصویر زیر این حادثه ناگوار را تسلیت گفت

واکنش نهادها و رویدادهای هنری به شهادت رئیس‌جمهور

جشنواره ملی فیلم اقوام
این جشنواره نیز با انتشار یک پست در کانال اطلاع‌رسانی خود، نوشت:جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، ضایعه دردناک شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت می‌گوید.

واکنش نهادها و رویدادهای هنری به شهادت رئیس‌جمهور

سازمان بسیج هنرمندان

در پی حادثه تلخ سقوط بالگرد ریاست جمهور و هیئت همراه و شهادت آیت‌الله رئیسی و یاران شهیدش در کوه‌های ورزقان سازمان بسیج هنرمندان کشور پیام تسلیت صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

«یا ایتها النفس المطمئنه، ارجعی الی ربک ...

خبر پر از درد بود و اشک ...

هشتمین رئیس جمهوری ملت شریف ایران، بازوی مخلص و ارادتمند رهبری معظم انقلاب اسلامی، خادم الرضا (ع)، سید ابراهیم رئیسی به همراه امام جمعه محبوب و دوست‌داشتنی تبریز و وزیر شجاع و انقلابی امور خارجه و دیگر فرزندان پاک ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و قلب میلیون ها ایرانی در سوگ ایشان داغدار شد.

آنچه موجب تالم خاطر مردم شد، تلاش بی‌وقفه، بسیجی‌وار و مخلصانه این شهیدان در عرصه خدمت رسانی به اسلام عزیز و ملت شریف ایران بود که چونان هنرمندی دردمند زیباترین نقش را از عشق و ارادت به مردم و رهبری رقم زدند و شهادت، پاداش این هنرمندی بود.

سازمان بسیج هنرمندان کشور، شهادت این بزرگواران را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و جامعه هنرمندان شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از درگاه الهی صبر و اجر برای بازماندگان و ارادتمندان ایشان و رحمت واسعه ی الهی برای شهیدان راه حق مسئلت می‌نماید.

بی هنران را بگو، گنج هنر زانِ ماست

گرچه ز مُلک هنر، باهنری می رود ...

و العاقبه للمتقین.»

واکنش نهادها و رویدادهای هنری به شهادت رئیس‌جمهور

مرکز موسیقی حوزه هنری

مرکز موسیقی حوزه هنری نیز نوشت: «خبر شهادت رئیس جمهور عزیزمان و همراهان محترم و خدمتگزار ایشان، مایه اندوه و تأثر عمیق همه ملت ایران گردیده است.

بدینوسیله مرکز موسیقی حوزه هنری عرض تسلیت خود را خدمت رهبر معظم انقلاب، خانواده محترم شهید حضرت آیت الله رییسی، خانواده محترم همراهان ایشان و ملت شریف ایران تقدیم می‌کند.»

موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر

موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر در پی شهادت رییس‌ جمهور و هیات همراه پیام تسلیت صادر کرد، در این پیام آمده است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادت جانکاه رئیس جمهور مردمی، وزیر امور خارجه و سایر همراهان در مسیر خدمت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران، همکاران ایشان در دولت مردمی و خانواده آن عزیزان خدوم، تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

آیت الله دکتر رئیسی، مصداق مجاهد در راه خدمت به مردم بود و چه پاداشی والاتر و ممتازتر از این ‌که خادم‌الرضا در ایام ولادت امام رئوف و در مسیر خدمت، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از درگاه خداوند سبحان، علو درجات، رحمت و رضوان الهی را برای شهدای عزیز، شکیبایی و تندرستی برای خانواده گرانقدرشان و بهروزی را برای مردم ایران آرزومندیم.»

سازمان سینمایی سوره

رییس سازمان سینمایی سوره در پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رییسی و همراهان ایشان را تسلیت گفت. 

 حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره در پی شهادت آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم، و همراهان ایشان را در پی سانحه هوایی، پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن پیام تسلیت بدین شرح است:

«إِنَّا لِلَه وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شوک ناشی از خبر شهادت ناگهانی جمعی از خادمان مردم در یک سانحه هوایی، هنوز فروکش نکرده و به سختی می‌توان فهرست شهدای این حادثه را مرور کرد و به قصه‌های قهرمانان این حادثه فکر نکرد.
 
شهید سید ابراهیم رئیسی حالا دومین رئیس‌جمهور تاریخ ایران است که خاتمه دوران خدمتش مزین به مُهر شهادت خادمی شده و در جوارش شهید حسین امیرعبداللهیان که در حین مأموریتی برای توسعه اعتبار بین‌المللی ایران به افتخار شهادت رسید. در کنار ایشان دکتر مالک رحمتی، استاندار محترم استان آذربایجان شرقی و همچنین هیات همراه نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم امام جمعه‌ محبوب و معتبر تبریز هم دُر دانه‌ای در این جمع بود که برای ما اهالی سینما، فقدانش افسوسی مضاعف به همراه داشت. امام جمعه‌‌ هنرشناسی که بارها پای «سینما» ایستاد و نه فقط از قهرمانان فیلم‌ها که از سازندگانشان حمایت کرد. سینما یک حامی بزرگ و پدر معنوی خود را از دست داده و او حالا خود تبدیل به قهرمان قصه‌ای تکان‌ دهنده شده است؛ قصه قهرمانانی که در حین خدمت جام شهادت را نوشیدند.

روح‌شان قرین رحمت و مغفرت الهی...

حمیدرضا جعفریان
رییس سازمان سینمایی سوره

واکنش نهادها و رویدادهای هنری به عروج شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهانش

تسلیت بنیاد سینمایی فارابی

مجید زین العابدین مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان در راه خدمت به مردم و انقلاب اسلامی، پیام تسلیتی را صادر کرد .
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی متن پیام مذکور به این شرح است:
 
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
شهادت سیدالشهدای خدمت، خادم الرضا، شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان را به پیشگاه شریف حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران و خانواده صبور و مجاهد این شهیدان عزیز تسلیت و تعزیت می‌گویم.

این ضایعه تلخ و داغ سنگین برای مردم ایران و علاقمندان ایشان بسیار سخت و طاقت فرساست اما برای آن شهدای عزیز، تبدیل نعمتی به نعمتی دیگر از جانب خداوند حکیم است. شهادت هنر مردان الهی و مایه فخر و سعادت ابدی است. شهادت این خدمتگذاران صدیق انقلاب اسلامی علاوه بر سعادت ابدی برای ایشان، الگويی راستين از مظهر خدمتگذاری، مردم داری، انقلابی گری، وفاداری، ولایت پذیری، وطن‌دوستی، زیست مومنانه و مجاهدانه تا همیشه‌ی تاریخ خواهد بود و نسل‌های حاضر و آینده ما که تشنه الگوی تربیتی برای استمرار پیشرفت کشور و خدمت به مردم هستند، الگویی ماندگار از خدمت مومنانه پیش رو دارند.

مردم وفادار ایران و سایر خدمتگذاران ملت در طوفان سهمگین حوادث، قدردان خادمان شهید و صدیق خود بوده و همچون گذشته بر عهد شان با آرمان های بلند انقلاب اسلامی، امام راحل (ع) و رهبری حکیم و فرزانه، برای اعتلای پیشرفت کشور ثابت قدم می مانند.

مجید زین‌العابدین   
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی

پیام تسلیت بنیاد فرهنگی روایت فتح 

بنیاد فرهنگی روایت فتح در پی شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی از شهدای خدمت پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح متن این پیام بدین شرح است:
 
« مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلٗا »

بار دیگر درخت تنومند و مقاوم جمهوری اسلامی ایران دستخوش حادثه ای درد ناک شد و جمعی از خادمین دین و ملت 
در سالروز میلاد ولی نعمت ایران زمین،حضرت علی بن موسی الرضا ( علیه  آلاف التحیه و الثنا ) شهد شیرین شهادت را نوشیدند و بر آستان دوست سر نهادند.

بنیاد فرهنگی روایت فتح به عنوان میراث مانا و جاودان سیدالشهدای اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و به نمایندگی جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه هنر و ادبیات مقاومت و پایداری ،این ضایعه اسفناک که منجر به فقدان ریاست محترم جمهور ،نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان آذربایجان شرقی ،وزیر متعهد امورخارجه،استان دار مردمی و جمعی از شهدای خدمت گردید را محضر قدسی حضرت صاحب الامر عج ، مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله ،خانواده شهدای این حادثه و عموم ملت شهید پرور ایران اسلامی تسلیت عرض می نماید و رجا واثق دارد پاداش خدمت به ملت شریف ایران برای آن شهدا آرمیدن در جوار حق و تنعم از چشمه مغفرت و رحمت الهی می باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار