در اولین مراسم یادواره تشییع شهدای مجلس مطرح شد؛

دبیرکل کنگره ۲۴ هزار شهید تهران: شهدای بسیار شاخصی داریم که بزرگ‌ترین افتخار ملت ایران هستند

سردار حسن‌زاده گفت: شهدای بسیار شاخصی داریم که بزرگ‌ترین افتخار ملت ایران هستند ما امروز در تمام اقشار خود شهدای عزیزی داریم که الگو و اسطوره هستند، تمام ویژگی‌های شهدا مکتب شهدا را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۶۳۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳ - 19December 2023

دبیرکل کنگره ۲۴ هزار شهید تهران: شهدای بسیار شاخصی داریم که بزرگ‌ترین افتخار ملت ایران هستندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ و دبیرکل کنگره ۲۴ هزار شهید تهران در مراسم یادواره شهدای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خداوند متعال را شاکربم که شاهد برگزاری اولین مراسم یادواره شهدای مجلس شورای اسلامی در خانه ملت هستیم، یاد همه شهدای گرانقدر دفاع مقدس، شهدای ترور و شهدای دفاع از حرم را گرامی می‌داریم.

سردار حسن‌زاده گفت: کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت از ابتدای سال کار خود را آغاز کرد و فعالیت‌های مختلفی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، از ویژگی‌های کنگره تهران تنوع قابل توجه از اقشار مختلف مردم است. این ۲۴ هزار شهید شامل رئیس جمهور شهید، نخست وزیر شهید، نماینده مجلس شهید، وزیر شهید، رئیس قوه قضاییه شهید و مردم عادی می‌شوند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ما شاهد شهادت ۱۳۷۷ شهید در کف خیابان‌های تهران بوده ایم، همچنین ۵۶۰۰ شهید دانش آموز داریم که در نوع خود قابل توجه است، وجود بالغ بر ۱۵۰ شهید ادیان توحیدی نیز بخشی از ترکیب جمعیتی شهدای تهران را تشکیل می‌دهد ما برنامه‌های گوناگونی را در کنگره شهدای تهران طراحی و اجرا کرده ایم که این یادواره یکی از آن برنامه هاست.

وی افزود: ما در کمیته تالیف و نشر بیش از ۱۰۰۰ کتاب را تألیف کردیم که ۲۰۰ عنوان کتاب دیگر نیز طی ماه‌های آینده به چاپ می‌رسند، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی برای به کارگیری تولیدات هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات مناسبی انجام داده ایم، در حال ساخت سریال ۳۰ قسمتی و دو فیلم هستیم که انشالله تا پایان سال کار ساختشان به پایان می‌رسد.

سردار حسن زاده گفت: ما در خصوص قشر نوجوانان و جوانان برنامه‌های متعددی پیش بینی کردیم که بسیاری از آن‌ها انجام شده و در حال انجام است، همچنین برنامه‌های خوبی برای کاشت نهال در نظر گرفتیم به طور مثال ۲۴ هزار نهال را به یاد ۲۴ هزار شهید تهران نیز کاشته‌ایم.

دبیرکل کنگره ۲۴ هزار شهید تهران خاطرنشان کرد: کنگره ۲۴ هزار شهید کما فی سابق کار خود را با قدرت ادامه می‌دهد تا از دستاورد‌ها و ماحصل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صیانت کند، ما شهدای بسیار شاخصی داریم که بزرگ‌ترین افتخار ملت ایران هستند ما امروز در تمام اقشار خود شهدای عزیزی داریم که الگو و اسطوره هستند، تمام ویژگی‌های شهدا مکتب شهدا را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: شهدای مجلس شورای اسلامی ویژگی‌های قابل تاملی دارند، اولین ویژگی این شهدا ولایت مداری است که در مقام عمل آن را با خون خود به منصه ظهور رساندند، دومین ویژگی این عزیزان دفاع از منافع ملی در مقابل بدخواهان است، سومین ویژگی این قهرمانان مرعوب نشدن در مقابل دشمنان است.

سردار حسن‌زاده تصریح کرد: این که امروز شاهد برگزاری اولین مراسم یادواره شهدای مجلس هستیم حاصل اهتمام شما نمایندگان عزیز و بالاخص جناب آقای دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی است، لازم است مجددا از ریاست محترم مجلس و نمایندگان مجلس تشکر کنم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار