در اولین یادواره شهدای ورزشکار پایتخت؛

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله: شهدا الگوی مقاومت و شهامت هستند

سردار «حسن‌زاده» با بیان اینکه شهدا الگوی مقاومت، شجاعت، شهامت و رشادت هستند، گفت: شهدای ورزشکار ما به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان می‌توانند بهترین الگوی رفتاری و سبک زندگی باشند.
کد خبر: ۶۳۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ - 15November 2023

سردار حسن‌زادهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ عصر امروز (چهارشنبه) در اولین یادواره شهدای ورزشکار پایتخت که در سالن اجتماعات فدراسیون کشتی برگزار شد، با بیان اینکه مدتی است کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت کار خودش را در تهران آغاز کرده است، اظهار داشت: پایتخت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۲۴ هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده که از این تعداد ۷۰۰ شهید از قشر ورزشکاران کشورمان هستند.

سردار حسن‌زاده افزود: اگر امروز ما شاهد دستاورد‌های ارزشمندی در جبهه مقاومت هستیم، مقاومت به‌عنوان تنها الگوی مبارزه و مقابله با استکبار و رژیم صهیونیستی شناخته شده است، و مجاهدین حماس علیه رژیم صهیونیستی عملیات پیروزمندانه‌ای را طراحی و با موفقیت آن را اجرا می‌کنند، مرهون شهدایی است که در دفاع مقدس جان خود را عاشقانه فدا کردند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) ادامه داد: شهید «ابراهیم هادی» نمونه بخشی از زندگی همه شهدای عزیز ما است؛ شهدای ورزشکار قهرمانان واقعی کشورمان و بهترین الگو برای جوان‌ها و نوجوان‌ها، نه‌فقط در کشور ما بلکه برای برای همه جوانان و نوجوانان جهان اسلام هستند.

وی اضافه کرد: اهل مرام بودن از شاخصه‌های شهدای ورزشکار است؛ چون این‌ها پهلوانان واقعی کشور، ملت و انقلاب ما بودند؛ این‌ شهدا به‌عنوان بهترین قهرمانان کشور، بهترین الگو برای جوان‌ها و نوجوان‌های ما هستند؛ لذا از ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به گذشتن از خود برای ملت، دین و اعتقاداتشان اشاره کرد.

سردار حسن‌زاده گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا که مکتب شهدا را تشکیل می‌دهد، مردمی بودن آن‌هاست؛ زیرا مردمی بودن از جمله شاخص‌های مرام ورزشکاری و پهلوانی است؛ به همین جهت به این ویژگی‌ها و شاخص‌های جامعه ورزشی کشورمان افتخار می‌کنیم؛ این ازخودگذشتگی و مردم‌داری زمانی به اوج خودش می‌رسد که در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کنند و بر زمین می‌افتند تا ملت‌شان بایستد و سربلند باشد و دین‌شان در جهان بدرخشد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: شهدای ما الگوی مقاومت، شجاعت، شهامت و رشادت هستند و این در وجود همه شهدای ما بوده است؛ اما در شهدای ورزشکار این بخش از ویژگی‌ها که برگرفته از مرام ورزشکاری و پهلوانی است، می‌درخشد؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد که شهدای ورزشکار ما به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان می‌توانند بهترین الگوی رفتاری و سبک زندگی باشند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار