کارشناس مسائل دفاعی و راهبردی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

صهیونیست‌ها به دنبال نسل‌کشی در رفح هستند

«اکبری‌پویا» گفت: صهیونیست‌ها به دنبال نسل‌کشی در رفح هستند و در صورت عدم برقراری آتش‌بس، مقاومت جانانه خواهد بود و نسل‌کشی وحشتناکی نیز اتقاق خواهد افتاد. 
کد خبر: ۶۶۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۶ - 08May 2024

صهیونیست‌ها به دنبال نسل کشی در رفح هستند/ اقدامات آنها منجر به صهیونیزم ستیزی در دنیا شده است«رضا اکبری‌پویا» کارشناس مسائل دفاعی و راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در نوار غزه، اظهار داشت: وسعت غزه ۳۶۵ کیلومتر مربع است که جبالیا، غزه، دیرالبلح، خان‌یونس و رفح را شامل می‌شود و صهیونیست‌ها تاکنون چهار نقطه را اشغال کرده‌اند.

اکبری پویا با بیان اینکه گذرگاه رفح به مصر متصل می‌شود، ادامه داد: رژیم صهیونیستی بر حمله به رفح اصرار دارد؛ چرا که از نظر اشغالگران معمای امنیت‌شان در گرو این حمله است و معتقدند که اگر از حمله به رفح دست بردارند به نوعی با شکست مواجه می‌شوند؛ زیرا قادر نبوده‌اند اراده مقاومت را در هم بکوبند و نتانیاهو عدم اشغال رفح و نابودی حماس را شکست دولت خود قلمداد می‌کند.

کارشناس مسائل دفاعی و راهبردی افزود: صهیونیست‌ها تاکنون در غزه و در زمینه نابودی حماس دستاوردی نداشته‌اند و گذرگاه مرزی رفح با مصر را تحت اشغال خود درآوردند که به نوعی تعرض به مصر قلمداد می‌شود.

وی گفت: در کابینه رژیم صهیونیستی رقابت بین جناح راست و راست تندرو وجود دارد و نتانیاهو برای بقاء در قدرت نیاز به بقاء ائتلاف با راست تندرو دارد. تعلل نتانیاهو در حمله به رفح با تهدید خروج از کابینه راست تندرو روبه‌رو است و این به معنای شکست دولت او خواهد بود؛ لذا صهیونیست‌ها حمله به رفح را شکل می‌دهند و از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنند؛ حال با هر عنوانی که باشد؛ چه حمله همه‌جانبه و چه حمله هدفمند.

اکبری پویا تصریح کرد: موضوعی که می‌تواند نتانیاهو را از تجاوز به رفح منصرف کند، اجرای طرح صلح آبراهام و عادی‌سازی روابط با سعودی‌هاست. 

وی درباره توانمندی گروه‌های مقاومت فلسطینی در مقابله با رژیم صهیونیستی عنوان کرد: حماس ۲۵ گردان دارد و صهیونیست‌ها ادعا دارند که ۱۵ گردان آنها را از بین برده‌اند؛ البته حماس به اذعان پرفسور «جان مرشایمر» دارای ۴۰ هزار نفر رزمنده است که بسیاری از آنها با اشغالگران صهیونیست مقابله می‌کنند و حماس تنها ۱۲ هزار نفر از آنها را در نبرد غزه از دست داده است.

اکبری پویا با بیان اینکه اقدامات صهیونیست‌ها موجب تنفر مردم دنیا از رژیم‌ صهیونیستی شده است، افزود: صهیونیست‌ها به دنبال نسل‌کشی در رفح هستند و در صورت عدم برقراری آتش‌بس، مقاومت جانانه خواهد بود و نسل‌کشی وحشتناکی اتقاق خواهد افتاد. 

کارشناس مسائل دفاعی درباره جنبش دانشجویی حامی غزه نیز یادآور شد: جهان تاکنون اینگونه نسل‌کشی را به خود ندیده است و این اقدامات صهیونیست‌ها منجر به صهیونیزم‌ستیزی در دنیا شده است؛ هرچند که سعی دارند آن را یهودستیزی معرفی کنند و در هیچ برهه‌ای تاکنون صهیونیست‌ها اینگونه وجهه خود را از احتمال محکومیت سران صهیونیست در دادگاه لاهه تا فشار افکار عمومی کشور‌ها به قطع روابط سیاسی _ تجاری دولت‌ها با اشغالگران در بین افکار عمومی از دست نداده بودند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار